شناسهٔ خبر: 3525061 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مديرکل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج:

ظرفيت كاروان‌هاي نوروزي عمره تكميل شد

مديركل برنامه ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت با اشاره به نام نويسي در كاروان‌هاي مرحله دوم عمره مفرده از ۱۶ بهمن، از تكميل ظرفيت كاروان‌هاي اعلام شده در استان‌ها تا ۱۵ فروردين ماه ۹۴ خبر داد و آمار زائران اعزامي در مرحله نخست عمره مفرده را بيش از ۷۰ درصد اعلام كرد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، «حسن سرخوش» گفت: نام‌نويسي در کاروان‌هاي اعزامي مرحله دوم عمره مفرده از ۱۶ بهمن‌ماه آغازشده است و در چهارمين روز در استان‌هاي آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، اصفهان، کرمانشاه، چهارمحال و بختياري، خوزستان و سمنان ثبت‌نام‌ها انجام گرفت.
وي بابيان اينکه مرحله دوم اعزام زائران ايراني به عمره مفرده از ۲۱ اسفند ۹۳ تا ۲۷ خرداد ۹۴ انجام مي‌گيرد، اظهار داشت: در اين مرحله بيش از ۴۰۰ هزار زائر ايراني به عمره مفرده اعزام مي‌شوند.
مديرکل پذيرش و برنامه‌ريزي اعزام سازمان حج و زيارت تصريح کرد: اعزام زائران نوروزي نيز از ۲۴ اسفند ۹۳ تا ۷ فروردين‌ماه ۹۴ انجام مي‌گيرد که نام‌نويسي در اين مرحله از ۱۶ بهمن‌ آغاز شد.
وي ادامه داد: با توجه به اين که بيشترين متقاضيان اعزام به عمره مفرده در ايام نوروزي است از اين‌ رو در روزهاي نخست نام‌نويسي، ظرفيت کاروان‌ها تا ۱۵ فروردين‌ تکميل شد.
مديرکل برنامه‌ريزي پذيرش و اعزام سازمان حج و زيارت خاطرنشان کرد: ظرفيت ساير کاروان‌ها تا ۲۷ خرداد هنوز تکميل‌نشده است و از ۲۵ بهمن‌ اولويت ۳۵۰ تا ۴۰۰ براي تکميل ظرفيت باقيمانده کاروان‌ها فراخوان خواهند شد.
وي به ارائه آماري از زائران اعزامي در مرحله نخست به عمره مفرده پرداخت و گفت: تاکنون ۲۱۵ هزار و ۲۶۶ زائر ايراني توفيق تشرف به مکه مکرمه و مدينه منوره را داشته‌اند که اين دوره اعزام‌ها تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت.
سرخوش افزود: طبق برنامه‌ريزي انجام‌شده قرار است تا ۲۰ اسفند بيش از ۳۰۰ هزار زائر از کشورمان به سرزمين وحي اعزام شوند که بر اساس آمار به‌دست‌ آمده تاکنون بيش از ۷۰ درصد از اين گروه در مرحله اول اعزام‌ شده‌اند.
وي ادامه داد: عمليات اعزام عمره‌گزاران ايراني به سرزمين وحي تاکنون با ۷۱۳ پرواز صورت گرفته است که شرکت هواپيمايي ايران اير با ۱۷۵ پرواز، ۵۱ هزار و ۴۳ زائر، هواپيمايي ماهان با ۱۹۱ پرواز ۵۵ هزار و ۴۸۱ زائر و شرکت هواپيمايي سعودي با ۳۴۷ پرواز ۱۰۸ هزار ۷۴۲ زائر را به عربستان انتقال داده‌اند.
سرخوش تصريح کرد: تا امروز اطلاعات گذرنامه ۳۲۴ هزار و ۵۱ نفر از زائران ايراني جهت صدور رواديد به سفارت عربستان در تهران و مشهد ارسال شده است که از اين تعداد براي ۲۷۶ هزار و ۲۹۶ زائر رقم الکترونيک و براي بيش از ۲۴۳ هزار زائر ايراني رواديد عمره صادر شده است.

نظر شما