شناسهٔ خبر: 35246756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

مشهدالرضا غرق ماتم و عزا در تاسوعای حسینی

مشهد - همزمان با تاسوعای حسینی، مشهدالرضا غرق در سوگ و ماتم است و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر امام رضا(ع)، مملو از دسته‌های عزاداری است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: مشهد مقدس، به خصوص خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های اطراف حرم مطهر رضوی، در روز تاسوعای حسینی، با دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی، صدای نوحه و پرچم‌ها و علم‌ها، تماما بوی کربلا گرفته است.

در هر گوشه از خیابان، موکب‌هایی دیده می‌شود که خادمان اباعبدالله (ع) در  آنجا مشغول خدمتگزاری به زائران و مجاوران بارگاه امام رضا(ع) هستند.

در مسیر حرم مطهر، عاشقان سیدالشهدا (ع)، کفش‌های عزاداران حسینی را واکس می‌زنند و کودکان نیز در کنار پدر و مادر خود به نوحه‌خوانی و سینه‌زنی مشغول هستند.

نهادهای شهری نیز در کنار عزاداران حسینی حضور دارند تا در مسیر پیاده‌ای که زائران به سمت حرم رضوی طی می‌کنند، به بهترین نحو خدمت‌رسان مردم عزادار باشند.

نوجوانان پرچم‌های یا حسین (ع) و یا ابوالفضل (ع) را برافراشته نگه داشته‌اند و همراه دسته‌های عزاداری حرکت می‌کنند و بزرگترها، علم بر دوش گرفته و یا ابوالفضل‌ العباس‌ گویان، خیابان منتهی به حرم امام رضا(ع) را طی می‌کنند.

در کنار زائران ایرانی حرم رضوی، عاشقان حسینی از اقصی نقاط جهان خود را به مشهد رسانده‌اند تا عرض تسلیتی به مولای خود ثامن‌الحجج (ع) داشته باشند. 

هر لحظه به جمعیت حاضر در حرم رضوی افزوده می‌شود، دسته‌ها و هیئات عزاداری در انتهای مسیر پیاده به سمت حرم، وارد بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) می‌شوند و عزاداری خود را در این آستان ادامه می‌دهند.

از برنامه‌های حرم رضوی در این روز می‌توان به سخنرانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد اشاره کرد. همچنین امشب، مراسم خطبه‌خوانی شب عاشورای حسینی که سنتی دیرینه در حرم رضوی است، برگزار می‌شود.

نظر شما