شناسهٔ خبر: 35148172 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

خط آهن چابهار- زاهدان هر قدر اعتبار بخواهد از صندوق توسعه برمی‌داریم!

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ برای تکمیل خط آهن چابهار - زاهدان هر میزان اعتبار لازم باشد از صندوق توسعه برداشت می‌کنیم!

صاحب‌خبر -

محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخی عجیب به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه جزئیات موافقت مقام معظم رهبری با برداشت از صندوق توسعه ملی برای تکمیل خط‌آهن چابهار- زاهدان و رقم آن را شرح دهید، اظهار داشت: مگر رقم برداشت از صندوق ملی برای رسانه‌ها مهم است؟
وی در پاسخ به اینکه به هر حال این رقم بسیار مهم است، گفت: به همان میزان که این خط آهن اعتبار لازم داشته باشد از صندوق توسعه ملی برداشت می‌کنیم.
وزیر راه و شهرسازی که در حاشیه ورود 213 دستگاه ناوگان شامل لکوموتیو، واگن باری و واگن مسافری به شبکه ریلی کشور سخن می‌گفت، اظهار داشت: ما حدود دو هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه امضا کردیم و 9 شرکت سازنده و 16 شرکت بهره‌بردار هم در این حوزه قرارداد منعقد کردند. اگر در سال‌های گذشته کارخانجات ریلی متوقف بود، امروز همگی فعال هستند.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤالی مبنی بر افزایش قیمت بلیت قطار تصریح کرد: شرکت‌های ریلی همگی خصوصی هستند و وقتی قانون تصویب می‌کند که حقوق و مزایای کارکنان افزایش یابد، این افزایش حقوق شامل کارکنان شرکت‌های ریلی هم می‌شود، ضمن اینکه قیمت قطعات و کالاهای درون قطار هم افزایش یافته است.
اسلامی ادامه داد: ما در شورای عالی ترابری با حضور سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت از مصرف‌کننده، با رعایت حال مردم مبلغی را برای افزایش قیمت بلیت قطار در مسیرها تعیین کردیم. به هر حال شرکت‌ها درآمدهزینه‌ای هستند و دولت هم منابع یارانه‌ای ندارد که به آنها اختصاص دهد.
وی گفت: با این حال تلاش کردیم قیمت بلیت در مسیرهای پرتردد نظیر مشهد افزایش کمتری داشته باشد و در مسیرهایی که کمتر مسافر دارد، افزایش بیشتری داشته باشد، اما این متوسط افزایش 21 درصد مصوبه قانونی دارد.
وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت قیمت بلیت هواپیما تصریح کرد: با تخلف و گرانفروشی بلیت هواپیما برخورد می‌کنیم، قیمت‌ها در حال حاضر همان نرخ‌های آذرماه 97 است و اگر کسی بلیت گران خریداری کرد، می‌تواند شکایت کند و سیستم قطعا پاسخگو است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: گفته بودیم که تا پایان تابستان عملیات احداث و عمرانی منطقه یک آزادراه تهران - شمال
 به پایان می‌رسد. سیستم مدیریت بهره‌برداری و تست آزمایشی می‌خواهد، وقتی آن سیستم مستقر شد و آزمایش‌ها را انجام داد، مسیر را برای مردم باز می‌کنیم.
اسلامی افزود: برای اتصال به جاده چالوس هم نیازمندیم که این‌جاده را تا 13 کیلومتر در بخش اتصال به آزادراه افزایش دهیم، بنیاد تقاضا کرد که جاده چالوس را ببندیم تا این کار با سرعت انجام شود، اما به دلیل آنکه ایام تابستان است و تقاضای سفر در این محور بالا است، برنامه‌ریزی کردیم با همکاری پلیس راه در روزهای وسط هفته این‌جاده را ببندیم و عملیات را به سرعت انجام دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما