شناسهٔ خبر: 35147724 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

یارانه ۳ دهک پردرآمد از پایان شهریور حذف می‌شود

صاحب‌خبر -
دولت شناسایی دهک‌های پردرآمد را با دقت و وسواس بیشتری انجام می‌دهد و تلاش می‌کنیم که حذف یارانه سه دهک‌ را از پایان شهریور آغاز کنیم.

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز در حاشیه‌ نشست تخصصی بررسی نقش و جایگاه تعاونی های زنان در توسعه اقتصادی اجتماعی ‌در‌‌ سالن تلاش در جمع خبرنگاران درباره حذف یارانه دهک‌های پردرآمد افزود: مهلت ‌‌یک ماهه مندرج در آیین نامه اجرایی مصوب دولت که مقرر کرده بود ظرف یک ماه دستورالعمل اجرایی ابلاغ شود به پایان رسیده است. ‌وی افزود: اما در آن آیین نامه اشاره شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور اقدام به انتشار دستورالعمل کند. ‌وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قرار است استانداران در سطح کشور برای شناسایی اقشار با درآمد بالا همکاری کنند و از شبکه استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و شورای شهر برای کسب اطلاعات و تکمیل بانک اطلاعات استان ها کمک بگیریم و چون اشتراک مساعی در تنظیم این مقررات بیش از یک ماه زمان برده هنوز ابلاغ به استانداران صورت نگرفته و به محض اینکه تمام شود، دولت ابلاغ می‌کند. ‌وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها نظرات خود را به طور کامل نداده‌اند و تلاش می‌کنیم تا هفته آینده به پایان برسد و نتیجه به استانداران ابلاغ شود، گفت: حذف دهک‌های پردرآمد با مشارکت استانداران سراسر کشور خواهد بود و هر میزان از سه دهک اول را که با کمترین خطا شناسایی شده باشند ‌حذف می‌کنیم.

شریعتمداری تاکید کرد: انتخاب سه دهک در شرایط اقتصادی حاضر سخت است و ما هم نمی‌خواهیم به جامعه‌ای که جزو طبقات متوسط است، فشار بیاوریم؛ بنابراین دولت با دقت و وسواس بیشتر این کار را انجام می‌دهد.

‌به گزارش مهر به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شریعتمداری همچنین در جلسه بررسی نقش و جایگاه تعاونی‌های زنان در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور با اشاره به افزایش۵۰۰میلیون تومانی مبلغ ضمانت نامه معاملات به بانوان تعاونگر، گفت: ۵۰۰فقره تسهیلات ۱۰۰میلیون ریالی ارزان قیمت در اختیار تعاونی های بانوان قرار می گیرد.

وزیر تعاون گفت: صدور ضمانت نامه بانکی بدون وثیقه ملکی تا سقف ۵۰۰میلیون تومان یکی از تسهیلات صندوق ضمانت سرمایه گذاری برای تعاونی‌ها است و همچنین بانک توسعه تعاون هم تسهیلات زیر ۱۰درصد را برای زنان کارآفرین در نظر گرفته است. در عین حال ۲۰میلیارد تومان تسهیلات در قالب عقد قرار داد مرابحه به ۴۰۰نفر از بانوان تعاون گر با نرخ ۱۵درصد پرداخت می شود.

برچسب‌ها:

نظر شما