شناسهٔ خبر: 35138553 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

فروش تولیدات دانش‌بنیان‌ها ۳۰ درصد افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان کشور گفت: میزان فروش تولیدات و فرآورده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان به همت نخبگان علمی ۳۰ درصد در سال ۹۷ افزایش یافت.

صاحب‌خبر -
سورنا ستاری روز سه‌شنبه در حاشیه آیین افتتاح نخستین مرکز رشد واحد‌های فناور خیرساز کشور در شهمیرزاد استان سمنان، در گفتگو با خبرنگاران، افزود: فروش تولیدات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافت و امسال نیز روند افزایشی فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در حال افزایش است و اکنون تعداد آن به چهار هزار و ۵۰۰ شرکت رسیده است.
ستاری ادامه داد: دانش بنیان‌ها ۱۴۰ نوع خدمت دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اقدام خیران استان سمنان در سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری ستودنی است و این اقدام وظیفه دولت را بیشتر کرده است، باید الگو و فرهنگ استفاده از ظرفیت خیران در تقویت زیرساخت‌های فناوری در سراسر کشور ترویج یابد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان کشور گفت: در کشور نمونه‌هایی از مشارکت خیران در زمینه فناوری وجود دارد، اما میزان مشارکت خیران استان سمنان بالا است و از صفر تا ۱۰۰ در ایجاد این مرکز در شهمیرزاد نقش آفرینی کردند و باید این الگویی برای کشور باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان کشور به منظور افتتاح نخستین مرکز رشد واحد‌های فناور خیرساز کشور در شهمیرزاد، شرکت در شورای ادارای استان و بازدید از چند واحد تولیدی دانش بنیان به استان سمنان سفر کرد.

نظر شما