شناسهٔ خبر: 35123710 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رئیس قوه قضائیه:

سامانه اموال مسئولان فعال شد

صاحب‌خبر -
 

سرویس خبر: رئیس قوه قضائیه به کسانی که به هر دلیل دچار هوای نفس شده و با اخذ رشوه و پورسانت، ارتکاب اختلاس یا کسب درآمد از محلی که مشروع نبوده است به بیت‌المال دست‌اندازی کرده‌اند، توصیه اکید کرد که پیش از ورود قوه قضائیه برای رسیدگی به پرونده آنان، خودشان این اموال را به مردم بازگردانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به کلید زدن پروژه ناامیدسازی مردم توسط دشمن از مدت‌ها قبل، تأکید کرد: بی‌تردید مردم عاشورایی ما مأیوس نخواهند شد.

پرچمی که مقام معظم رهبری برداشته اند، پرچم مقاومت و مبارزه با فساد است.

بنده نیز یک طلبه و سرباز هستم و ملت بزرگ، مخلص و متدین، پای کار هستند.

دولت، مجلس، نهادها و رسانه‌ها می‌دانند که گسترش فساد موجب ناامیدی و مبارزه با فساد موجب امیدواری در جامعه است.

رئیس قوه قضائیه با بیان این که سامانه اموال مسؤولان فعال شده است، افزود: اگر کسانی به هر نحو گزارشی درباره زد و بندها، حیف و میل بیت المال، تخلف و تعدی به حقوق مردم دارند، باید آن را به دستگاه‌های مسؤول اعلام کنند و دستگاه‌ها نیز باید اقدام کنند زیرا اقدام از ناحیه سه قوه و نهادها می‌تواند برای مردم اطمینان بخش باشد.

وی با تأکید بر این که در مبارزه با فساد باید از افراط و تفریط پرهیز کرد، به گزارش میزان گفت: هم بی عملی و هم انگشت اتهام بی سند به سمت کسی گرفتن، هر دو به روند مبارزه با فساد ضربه می‌زند. نباید کسانی خواسته یا ناخواسته امری غیر مستند را در فضای مجازی یا حقیقی به کسی نسبت دهند.

اگر سندی وجود دارد باید به دستگاه قضایی ارائه شود زیرا اتهام‌زنی در فضای حقیقی و مجازی، موجب سلب امنیت روانی و اخلاقی از جامعه می‌شود و باید این موضوع به دقت کنترل شود.

رئیسی گفت: دستگاه قضایی خود را موظف می‌داند که برای امیدآفرینی و برخورد با عناصر فاسد، از همه خدمتگزاران عرصه اقتصاد، کارآفرینان، سرمایه گذاران و مدیرانی که با جسارت، خلاقیت و شجاعت، تحریم‌ها را دور می‌زنند و اجازه نمی‌دهند خللی در زندگی مردم ایجاد شود، حمایت جدی کند.رئیسی با بیان این که امروز آمریکایی‌ها به پایان راه رسیده و دنبال مذاکره اند، اضافه کرد: دولت جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که گشایش اقتصادی و برداشتن تحریم‌ها، مقدمه هر گونه مذاکره است، نه نتیجه آن.

مردم بزرگ ایران نیز با این تحریم‌ها و فشارها عقب نشینی نخواهند کرد و امروز باید اروپا و آمریکا در عمل اقدام به برداشتن تحریم و گشایش‌های اقتصادی کنند .رئیس قوه قضائیه با اشاره به موضوع کشمیر، از همه مسؤولان حقوقی و قضایی جهان خواست که اجازه ندهند حقوق مردم کشمیر ضایع شود و همچنین هند و پاکستان را به پاسداشت حقوق حقه مردم این منطقه دعوت کرد.در این جلسه حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به بیان نکاتی درباره سامانه اطلاعات دارایی مسؤولان پرداخت و از تهیه دستورالعملی در این زمینه خبر داد.حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور نیز از مختومه کردن ۷۰۰ پرونده مربوط به ماده ۴۷۷قانون آیین دادرسی کیفری خبر داد.

خدائیان، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم گفت: جزایر کیش و قشم از نظر ثبتی مشکلاتی دارند که برای حل آنها باید چاره‌اندیشی شود.

سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز به بروز مشکلی در خصوص اردوگاه شهید باهنر اشاره کرد و گفت: دولت برای این اردوگاه وام گرفته و به دلیل عدم بازپرداخت، مشکلاتی در این زمینه به وجود آمده است که باید رفع شود. حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین منتظری، دادستان کل کشور نیز به شکایات مردم از دفاتر خدمات قضایی خبر داد و بر لزوم نظارت بیشتر بر این دفاتر تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین موحد، دادستان انتظامی قضات هم از تردید در صلاحیت ۱۷ قاضی در استان‌های کرمانشاه و کردستان خبر داد و اتهام های منتسب به این افراد را عمدتا مالی و در برخی موارد نیز مواد مخدری بیان کرد.

نظر شما