شناسهٔ خبر: 35117938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

دژپسند: قوه قضاییه، صدا و سیما و برخی نهادها اطلاعات حقوق مدیران خود را ارائه نکرده‌اند/ دومین کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد با بیان این که راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان وظیفه سازمان اداری و استخدامی است گفت: تاکنون قوای مجریه و مقننه نسبت به ثبت اطلاعات حقوق کارکنان و مدیران خود اقدام کردند، ولی قوه مقننه و نهادهایی مثل ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه سازندگی و صدا و سیما اقدامی در این باره انجام نداده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه) مجلس به سوال ۱۲ نماینده مجلس درباره‌ی علت عدم اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ۵ ساله ششم توسعه در خصوص راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان دستگاه‌های ذی‌ربط پاسخ داد.

وی یادآور شد: در زمان بررسی این ماده از قانون برنامه به عنوان معاون سازمان برنامه مشغول به کار بودم لذا به تمام قوانین برنامه اشراف دارم ولی متولی این کار سازمان اداری و استخدامی است که خوشبختانه در همان سال ۹۶ یعنی سال اجرای برنامه ششم کار راه‌اندازی این سامانه را آغاز کرد و متناسب با بخش‌نامه‌های مختلف از دستگاههای اجرایی نسبت به بارگزاری اطلاعات آنها اقدام نمود.

به گفته‌ی وی، این اقدام از سال ۹۷ انجام شده است و از دستگاه‌ها خواسته شده که اطلاعات حقوقی کارکنان و مدیران خود را ارائه کنند. در قوه مجریه خیلی جدی این کار انجام شده است.

دومین کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد در یک روز

 در جلسه علنی عصر امروز (دوشنبه) فرهاد دژپسند به سوال محمدرضا صباغیان نماینده مهریز و ۱۱ نماینده دیگر درباره‌ی علت عدم اجرای ماده ۲۹ قانون برنامه ششم در خصوص راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان دستگاه‌های ذی‌ربط پاسخ دادند.

علی رغم پاسخ و توضیحات وزیر درباره‌ی ارائه نکردن اطلاعات از سوی برخی از دستگاه‌ها برای ثبت در سامانه صباغیان یکی از نمایندگان سوال کننده درخواست کرد که این سوال به رای مجلس گذاشته شود چون اساسا رئیس جمهور باید پاسخگو باشد.

در نهایت نمایندگان با ۹۳ رای موافق، ۹۵ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.

برچسب‌ها:

نظر شما