شناسهٔ خبر: 35076477 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

دبیر کل «نجبا» : قدرت نظامی لازم برای رویارویی با رژیم‌ صهیونیستی را داریم

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی: دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجبا عراق در سخنانی تأکید کرد : مقاومت در این کشور قدرت نظامی و اطلاعاتی لازم برای رویارویی با رژیم صهیونیستی را دارد.

شیخ «اکرم الکعبی»، دبیرکل این جنبش با افشای سفر عناصر رژیم صهیونیستی با گذرنامه‌های آمریکایی به خاک عراق و اعلام اشراف اطلاعاتی مقاومت بر تحرکات اسرائیلی‌ها در سفارت و پایگاه‌های آمریکا هشدار داد : قدرت نظامی لازم برای رویارویی با رژیم‌صهیونیستی را داریم. وی ضمن اشاره به حملات اخیر صورت گرفته به پایگاه‌های سازمان بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی) اظهار داشت: هدف اصلی از این بمباران‌ها، تضعیف عراق است که در صورت تکرار حملات، یقیناً پاسخ خواهیم داد و در این رابطه، شیوه‌های متعددی را در نظر داریم.

«اکرم الکعبی»، جلسه سران مقاومت با رؤسای سه‌گانه عراق را نیز مرتبط با تحرکات نظامیان بیگانه در خاک این کشور اعلام کرد و گفت: نخست وزیر بعد از عملیات «اراده النصر» که خودش بر آن اشراف داشت، دریافت که یک نیروی خارجی به دنبال احیای داعش است. وی در ادامه با اشاره به شهادت فرمانده ارشد کتائب حزب الله در حمله پهپادی به منطقه «القائم» خاطرنشان کرد: شهید «ابوعلی الدبی» در مرز سوریه مورد هدف قرار نگرفت بلکه در راه بازگشت از شهر القائم و در خاک عراق به مقام رفیع شهادت نائل شد.این مقام عالی‌رتبه مقاومت عراق حملات انجام شده به پایگاه‌های الحشد الشعبی راتشریح کرد و گفت: بر اساس اطلاعات دقیق، تمامی بمباران‌های اخیر با توافق دوجانبه بین آمریکا و رژیم صهیونیستی و به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین صورت گرفته است.

شیخ اکرم الکعبی افزود: اگر با ظرافت بیشتری به اتفاقات نگاه کنیم زمان این حملات با شروع عملیات پاکسازی کمربند امنیتی بغداد، «وادی حوران» و صحرای «الانبار » از بقایای داعش همزمان شد. وی همچنین به هدف قرار گرفتن پهپاد بیگانه بالای مقر تیپ ۱۲سازمان بسیج مردمی اشاره کرد و گفت: تیپ ۱۲الحشد الشعبی توسط نُجَباء تأسیس شد ولی در حال حاضر تحت فرماندهی خود الحشد است و همین سازمان از سقوط هواپیمای بدون سرنشین در کمربند امنیتی بغداد خبر داد. دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَبا در ادامه ، فتوای آیت الله العظمی «سید کاظم حائری» نسبت به حضور نظامیان آمریکایی در عراق را لازم الاجرا دانست و تاکید کرد: عمل به فتوای مرجع عالی‌قدر تقلید هم بر مقلدین و هم بر غیر مقلدین ایشان در کشور واجب است. شیخ اکرم الکعبی ادامه داد: بر همه سیاستمداران عراق است که به فتوای آیت‌الله حائری عمل کنند و اگر این امر محقق نشود، نُجَباء به آنچه بر عهده‌اش نهاده شده عمل خواهد کرد. وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه موضع «نجبا» در مواجهه با اشغالگران آمریکایی و صهیونیستی تغییری نکرده است، تاکید کرد: به طور دقیق حضور صهیونیست‌ها در سفارت و پایگاه‌های ایالات متحده آمریکا را زیر نظر داریم و اعلام می‌کنم که اسرائیلی‌ها با پاسپورت آمریکایی وارد عراق می‌شوند.این مقام عالی‌رتبه مقاومت عراق افزود: چهار هزار عملیات تصویربرداری شده علیه نیروهای آمریکایی داریم و دارای قدرت نظامی و اطلاعاتی لازم برای رویارویی با رژیم صهیونیستی نیز هستیم.

همزمان، سید «عمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در سخنانی با بیان اینکه اجازه تعرض به الحشدالشعبی را نمی‌دهیم، تصریح کرد: آسمان عراق نباید صحنه هیچ‌گونه تعرض خارجی باشد و وقتی حکومت در معرض خطری قرار می‌گیرد همه نیروهای سیاسی و اجتماعی باید به دفاع از حکومت برخیزند و اختلافات را کنار گذارند.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات و اطلاعات قطعی نشان‌دهنده حمله خارجی به مواضع الحشد‌الشعبی است، تاکید کرد: بغداد پاسخ مضاعفی به عامل این حمله خواهد داد. رهبر جریان حکمت ملی عراق با اشاره به فداکاری‌های الحشد الشعبی تصریح کرد: الحشد الشعبی بخشی از تشکیلات نظامی ماست و حمله به آن به معنای حمله به امنیت و حاکمیت عراق است، اجازه نخواهیم داد که به این نهاد فداکار و وفادار به این خاک که در سخت‌ترین شرایط و دشوارترین مأموریت خاک میهن را با خون فرزندانمان آبیاری کرد هیچ گونه تعرضی شود. وی گفت: اسرائیل بداند که عراق بزرگ‌تر و هوشمندتر از آن است که فریب آنها را بخورد و بغداد به وقت خود، پاسخی مضاعف به عامل این حمله خواهد داد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین افزود: ضمن اعلام همبستگی با ملت مسلمان ایران که درگیر تحریم‌های ظالمانه اقتصادی آمریکا هستند، سیاست تحریم را محکوم و از هرگونه نزدیک شدن ایران و آمریکا استقبال می‌کنیم .در همین حال، «جبار المعموری» رئیس اتحادیه علمای مسلمان در «دیاله» عراق با اشاره به طرح‌های آمریکا علیه امنیت این کشور ، از نیروهای «الحشد الشعبی» حمایت و تأکید کرد‌: ۱۰ ‌کشور به رهبری واشنگتن، علیه الحشد الشعبی جنگ به راه انداخته‌اند.همزمان، «نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق نیز با اعلام حمایت از نیروهای الحشد الشعبی، تأکید کرد که برای دفاع از این کشور، تدابیر امنیتی و نظامی مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

در چنین شرایطی، «کریم علیوی» از اعضای کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق به جزئیات جدید از حملات پهپادهای رژیم صهیونیستی به مواضع الحشد الشعبی عراق پرداخت.وی اعلام کرد : احتمالات زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه پهپادهای رژیم صهیونیستی که مواضع الحشد الشعبی در عراق را هدف قرار داده اند، از خاک عربستان برخاسته اند.در تحولات امنیتی نیز، نظامیان ارتش عراق طی عملیاتی در استان «کرکوک» تعدادی از مواضع متعلق به داعش را منهدم کردند.

نظر شما