شناسهٔ خبر: 349602 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

با نظر نمایندگان مجلس

سلب فوریت از طرح بازنشستگی روستاییان رأی نیاورد

خبرگزاری تسنیم: وکلای ملت با درخواست سلب فوریت از طرح بازنشستگی روستائیان و عشایر مخالفت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان در جریان رسیدگی به جزئیات طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده و هنوز حق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر را پرداخت می‌کنند، درخواست سلب فوریت از این طرح را مطرح کرد.

وی در تشریح این پیشنهاد خود گفت: کمیسیون بهداشت به علت اینکه کلیات این طرح را رد کرده، فرصت بررسی جزئیات این طرح را نداشته است. اما حالا که کلیات طرح بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را پرداخت می‌کنند، با رأی قاطعی در مجلس به تصویب رسیده پیشنهاد می‌کنم برای تنظیم بازار از این طرح سلب فوریت شده و به کمیسیون برود تا در کمیسیون، ساختاری را برای آن تظمیم کنند.

وی با اشاره به گزارش نماینده دولت در این خصوص که ادامه این طرح پس از دو سال را ناممکن دانسته بود، اظهار داشت: با گزارش نماینده دولت، این طرح با شکست مواجه می‌شود و استمراری ندارد اما اگر سلب فوریت آن رأی بیاورد و در کمیسیون بررسی شود، می‌توانیم با رفع ایرادات و بررسی همه جانبه، یک طرح مستمر را به تصویب برسانیم.

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مخالفت با درخواست سلب فوریت از طرح  بازنشسته کردن کسانی که در سن بازنشستگی بوده هنوز حق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: این طرح، بخشی از فرآیند خود را طی کرده و در صحن مجلس به تصویب رسیده پس جرا به جای اصلاح به ارجاع فکر می‌کنید.

وی ادامه داد: اصلا چرا این طرح به جای اینکه به کمیسیون‌های اقتصادی و اجتماعی ارجاع شود، به کمیسیون بهداشت ارجاع می‌شود که تعلق خاطری به بازنشسته‌ها و بیمه اجتماعی ندارد. درحالی که مستحق‌‌ترین قشر برای بیمه شدن همین بیست و چند میلیون نفر جامعه روستایی هستند.

در ادامه محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی و محمدحسن ابوترابی فرد برای ساعاتی ریاست صحن علنی را برعهده داشت، این درخواست را به رأی وکلای ملت گذاشت که آنها با 75 رأی موافق، 110 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع با این درخواست مخالفت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما