شناسهٔ خبر: 34918747 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نگاهی به اولین دیدار پرسپولیس در لیگ تحت هدایت کالدرون؛ بازی هجومی در روز سردرگمی هافبک ها

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- کالدرون در هفته اول مقابل پارس جنوبی نشان داد علاقه زیادی به بازی هجومی دارد اما تیم او به هماهنگی بیشتری نیاز دارد.
به گزارش آریا، پرسپولیس در بازی با پارس جنوبی به سه موقعیت ایده‌آل دست یافت که همگی آنها با حضور بازیکنان کناری در باکس محوطه جریمه شکل گرفت. اولین موقعیت بازی نصیب محمد نادری شد که در این بازی با آمادگی کاملی در زمین حاضر شده بود و بارها با حرکات تکنیکی خود زمینه ساز فرصت برای تیمش شد. این بازیکن روی ارسال امید عالیشاه صاحب موقعیت شد که در نهایت نتوانست از آن سود ببرد و توپش با اختلاف از بالای دروازه در شرایطی ایده آل راهی اوت شد. موقعیت بعدی را نیز امید عالیشاه با اضافه شدن به باکس محوطه جریمه به دست آورد که تصمیم خوبی برای سود بردن از این فرصت نگرفت و مدافع حریف این موقعیت را از سرخپوشان گرفت.
در نهایت نیز وحید امیری که استارت تند و سریعی از زمین خودی برای اضافه شدن به نفرات هجومی تیمش داشت، نتوانست از ارسال زمینی عالیشاه در پشت شش قدم سود ببرد و توپش با برخورد به مدافع پارس برگشت داده شد. وینگرهای پرسپولیس در دیدار با پارس جنوبی روز سخت و پرفشاری را پشت سر گذاشتند و بارها در مسیر طولی و عرضی به دنبال ایجاد موقعیت برای این تیم بودند که البته مهدی ترابی روی یکی از همین موقعیت‌ها نیز توانست گل برتری تیمش را به نام خود کند. در روزی که بشار رسن به دلیل مصدومیت غایب بود، کالدرون تمایل زیادی به عملکرد موفق وینگرهای تیمش داشت و آنها به همین دلیل نقش پررنگی در بازی روز گذشته ایفا کردند و باید دید در صورت اضافه شدن این هافبک بازیساز به ترکیب سرخپوشان، چه تغییری در تاکتیک کالدرون شکل خواهد گرفت.
سردرگمی بازیکنان پرسپولیس در طراحی حملات، در بازی هفته اول سدی برای این تیم نبود و کالدرون با هنرنمایی ترابی موفق شد سه امتیاز مسابقه را به چنگ بیاورد. هر چند که پرسپولیس سخت حمله می‌کرد و سخت‌تر موقعیت می‌ساخت. بر اساس آمار متریکا، شاگردان کالدرون در هفته نخست به جز یک گلی که زدند، هیچ شوت در چارچوبی نتوانستند بزنند. آماری که احتمالا با پیاده‌سازی کامل تفکرات کالدرون و هماهنگی بیشتر بازیکنان در ادامه فصل، بهبود خواهد یافت.
سیدجلال حسینی ‌و شجاع خلیل زاده در دو فصل اخیر با هماهنگی بالای خود موفق شده‌اند عملکرد مناسبی به جا گذاشته و این تیم جزو برترین خطوط دفاعی لقب گیرد. در فصل جدید اما مدیران پرسپولیس دست به جذب مدافع دیگری زدند تا این پست را تقویت کنند و در این راستا با محمدحسین کنعانی زادگان به توافق دست یافتند. کنعانی زادگان که پیش از این در اقدامی عجیب بعد از عدم توافق با پرسپولیس راهی استقلال شده بود و با نمایش ناامیدکننده خود خیلی زود از جمع شاگردان منصوریان جدا شد، بعد از حضور در تیم ملی بار دیگر موردتوجه پرسپولیس قرار گرفت و در این فصل پیراهن سرخ را بر تن کرد. کالدرون اما در اولین بازی فصل ترجیح داد بار دیگر به زوج هماهنگ و محبوب هواداران مقابل پارس جنوبی اعتماد کند و سیدجلال حسینی و شجاع در این بازی به میدان رفتند.
سرخپوشان که در دیدار مقابل حریف زردپوش علاقه مند بودند با سیمای تهاجمی و بازی روی زمین کنترل میدان را در دست داشته باشند، با وجود تلاش زیاد در نهایت به سختی امتیازات این مسابقه را در خانه نگه داشتند؛ به ویژه که در لحظات پایانی یکی دو حمله تیم پارس جنوبی می توانست دروازه پرسپولیس را با خطر جدی مواجه کند. البته آنها در طول مسابقه سه مرتبه دیگر فرصت مناسبی برای گلزنی داشتند اما تنها یک مرتبه و با ضربه تمام کننده مهدی ترابی موفق به پیروزی برابر پارس سختکوش شدند؛ تیمی که تعریف و تمجید های گزارشگر مسابقه را در طول مسابقه پشت خود می دید و البته لایق آن نیز بود. این مسابقه برای کالدرون سرمربی آرژانتینی پرسپولیس که بعد از 4 سال حضور بی وقفه برانکو روی نیمکت سرخپوشان تاجگذاری یک زمامدار جدید به حساب می آمد، نبردی کلیدی و حفظ امتیازات آن بسیار پر اهمیت بود و به همین دلیل بر خلاف رویکردی که درباره کالدرون گفته می شد، او در لحظات پایانی اقدام به یک تعویض دفاعی کرد و محسن ربیع خواه را برای محکم کردن کمربند دفاعی به زمین آورد. کاری که در نهایت جواب داد تا پرسپولیس در گام اول لیگ سه امتیاز کسب کند و برای بازی هفته دوم برابر تراکتور خود را آماده کند.
نها بیش از هر چیزی این 3 امتیاز را مدیون مهدی ترابی هستند؛ بازیکنی که هنر او نه فقط در ضربه چیپ نهایی و به پاشنه چرخاندن دروازه دخسوس بود؛ بلکه اوج هنر او در لحظه ای بود که بعد از حرکت اضافه علیپور توپ را دوباره  از بین پای مدافعان سختگیر پارس به دست آورد و تبدیل به موقعیت تک به تک و گل زیبا برای پرسپولیس کرد.


نظر شما