شناسهٔ خبر: 34913103 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شهردار تهران در آیین بزرگداشت روز پزشک؛

بخش مهمي از خدمات پزشکان در ارتباط مستقيم با درمان مردم است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- شهردار تهران گفت: از هر 5 تهرانی یک نفر فشار خون بالا دارد که جمعیتی معادل یک میلیون و 700 هزار نفر بوده و شیوع پرفشاری خون در مردم تهران 19 درصد است.
همچنین، از هر 8 تهرانی یک نفر فشار خون بالا دارد كه از آن اطلاعی ندارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وبدا، پیروز حناچی در آیین بزرگداشت روز پزشک كه در برج میلاد تهران برگزار شد، اظهار كرد: بخش مهمی از خدمات پزشکان در ارتباط مستقیم با درمان مردم تهران است.
در تهران سالانه 57 هزار نفر فوت می‌کنند که هزار و 400 نفر آنها به علت سوانح است. وی با بیان اینكه 30 درصد مردم تهران قند خون خود را کنترل نمی‌کنند و 50 درصد آنها کلسترول بالا دارند، افزود: 19.3 درصد تهرانی‌ها چاق هستند، میزان چاقی در بانوان تهرانی، 1.7 برابر بیشتر است.
راهکار حل این مشکلات در شرایط حاضر این است که با توجه به آلاینده‌های شهر تهران به حمل و نقل عمومی و توسعه مترو بپردازیم. شهردار تهران بیان کرد: 40 درصد آلاینده‌های تهران مربوط به خودروهای شخصی و عمدتا تک سرنشین است و کمتر از 20 درصد آن،مربوط به موتورهای دو چرخ كاربراتوری است.
حناچی عنوان كرد: اقدامات بلندمدت، شامل توسعه مترو و اقدامات میان مدت، شامل، اصلاح سوخت و جدی گرفتن معاینه فنی برای خودروهای سبک و سنگین است.
اما کوتاه‌ترین راه ممکن، تغییر باور مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی است.
وی افزود: نباید زحمات پزشکان را در دوران قبل و بعد از انقلاب و به خصوص در دوران دفاع مقدس فراموش کرد.
در دوران دفاع مقدس، همواره تیم ‌های مختلف پزشکی در منطقه عملیاتی حاضر بودند و اتفاق مهمی در زنجیره بیمارستان‌ های صحرایی افتاده بود.
شهردار تهران بیان كرد: به تازگی شهرداری تهران تفاهم نامه ‌ای با سازمان نظام پزشکی در راستای آموزش سلامت به مردم امضا کرده و این موقعیت مناسبی برای اطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های سلامت به مردم تهران است.

نظر شما