شناسهٔ خبر: 3489525 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

جمع آوري 7893 انشعاب غير مجاز برق در لرستان

مدير عامل شرکت توزيع برق لرستان گفت: با تلاش و سخت كوشي پرسنل شركت توزيع برق لرستان طي 10 ماهه گذشته 7893 انشعاب غير مجاز جمع آوري شد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، محمد بحريني، مدير عامل شركت توزيع برق لرستان، با اشاره به اينکه حدود 19 هزار انشعاب غيرمجاز در لرستان وجود داشت، گفت: طي 10 ماهه گذشته قريب به 8 هزار انشعاب از آنها جمع آوري شده است.
وي افزود: متأسفانه به صفر رساندن انشعابات غير مجاز امري است تقريبا غير ممكن و ما تمام همت خود را به كار مي بنديم كه شاهد كاهش چشمگير انشعابات غيرمجاز باشيم.
اين مقام مسوول گفت: اين يك امر بديهي است كه شهر ها و روستاها دايما در حال رشد و توسعه هستند و اين عامل باعث شده كه همواره در مناطق جديدالاحداث استفاده غير مجاز از برق به طور فزاينده اي وجود داشته باشد.
وي افزود: در لرستان قريب 560 هزار اشتراك در تعرفه هاي پنج گانه خانگي، عمومي، صنعتي، كشاورزي و تجاري وجود دارد و نظر به اينكه لرستان يك استان كوهستاني با مناطق بسيار صعب العبور مي باشد خوشبختانه نظارت بر اين تعداد اشتراك به خوبي انجام مي شود.
بحريني در مورد برق هاي غير مجاز ابزار داشت: در شركت توزيع برنامه هاي خوبي براي ريشه كن كردن اين پديده مذموم و تقبيح شده به مرحله اجرا در آمده و با توجه به اينكه طرح ملي و مهندسي كاهش تلفات در قالب طرح جهادي و با بسيج نمودن تمامي امكانات و منابع سه ماهه اول خود را پشت سر گذاشته و جدي گرفتن انشعابات غير مجاز امري اجتناب ناپذير بوده و بايستي اين هدف را با موفقيت سپري کرد.
وي ادامه داد: از 18 هزار و 935 انشعاب غير مجاز طي 10 ماه گذشته 7 هزار و 893 فقره از آنها جمع آوري و تا كنون 3 هزار و 213 مورد از آنها تبديل به مجاز شده است.
بحريني با اشاره به اينكه با وجود تبديل اين تعداد انشعاب غير مجاز به مجاز كه با اعمال خسارات متعلقه حق و حقوق دولت از آنها اخذ شده، گفت قريب به 20 هزار انشعاب جديد نيز به فروش رسيده كه سالانه تقريبا بين 20 تا 30 هزار انشعاب جديد به تعداد مشتركين افزوده مي شود.
وي گفت: شركت توزيع جهت تأمين برق مشتركين با 2 چالش اساسي روبروست اول وصول مطالبات معوق است كه انتظار مي رود مردم فهيم استان ما را در اين زمينه ياري نمايند تا مجبور به استفاده از روشهاي قهري از جمله قطع انشعابات بدهكاران نشويم و مبحث دوم انتظاري است كه شركت از مردم در زمينه ي رعايت الگوي صحيح مصرف و استفاده بهينه از برق دارد كه مي طلبد مردم عزيز استان با رعايت و نهادينه نمودن توصيه هاي برق استان جهت كاهش مصرف برق خود كه سهم به سزايي هم در اقتصاد خانوار دارد و هم مشكلات ما را كمتر مي نمايد گام هاي مؤثرتري در اين زمينه بردارند.

نظر شما