شناسهٔ خبر: 34870580 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه راه‌مردم | لینک خبر

زیباری به نقل از رفیق حریری: دیدگاه ایرانی‌ها و سوری‌ها در رابطه با آمریکا یکی است

وزیر خارجه پیشین عراق با اشاره به اینکه ایرانی‌ها در زمان اشغال عراق توسط آمریکا بسیار زیرکانه عمل کردند افزود که رفیق حریری به من گفت که دیدگاه ایرانی ها و سوری ها مبنی بر شکست پروژه آمریکایی‌ها یکی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش راه مردم، هوشیار زیباری، وزیر خارجه پیشین عراق در بخشی از گفت وگوی خود با شبکه ایندیپندنت عربی در رابطه با موضع کشورهای همسایه عراق در زمان اشغال این کشور توسط آمریکا گفت: هدف آنها مجبور کردن آمریکا به خروج از عراق بود تا آمریکایی‌ها نتوانند کشور دیگری را نیز اشغال کنند. حقیقتا ایرانی ها بر خلاف سوری ها بسیار زیرکانه عمل کردند، ایران جزو اولین کشورهایی بود که مقامات آن به عراق آمدند و به شورای حکومتی تبریک گفتند و اعلام کردند که از آن حمایت می‌کنند.

وی افزود: ایرانی ها همزمان با سوری ها نیز دیدار می کردند و اوضاع عراق را بررسی می کردند و این امر را خطر مشترک می دانستند. ایران حمایت‌هایش از گروه‌های نزدیک به خود در عراق را آغاز کرد تا آمریکایی‌ها را هدف قرار دهند و طبیعتا منافع آنها یکی شد.

زیباری می افزاید: یک بار در عربستان که بودیم رفیق حریری، نخست وزیر فقید لبنان خواست که با من دیدار کند؛ من درحال خروج بودم که او به من گفت منتظرم بمون باید ببینمت و آنجا با هم دیدار کردیم و به من گفت که ایرانی ها و سوری ها صددرصد با هم توافق نظر ندارند اما دیدگاه آنها در شکست پروژه آمریکایی ها یکی است.

انتهای پیام

نظر شما