شناسهٔ خبر: 34864150 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

دستگیری ۱۸۸ مجرم و سارق حرفه‌ای در پایتخت/طرح ویژه برای برخورد با قاپ زن‌ها

رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۱۸۸ سارق و مجرم حرفه‌ای در سومین مرحله از طرح كاشف پلیس آگاهی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نما، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در سومین مرحله از اجرای طرح کاشف با بیان اینکه ۱۸۸ نفر از سارقان سابقه دار در قالب ۴۵ باند، شناسایی و دستگیر شدند، گفت: تا دیشب ۲۴۰۰ فقره اعتراف به سرقت اعلام شده است.

اخبار اجتماعی- سردار رحیمی افزود: باند سرقت مسلحانه‌ای در پوشش مامور از صرافی‌های خیابان فردوسی ۱۳ هزار یورو و ۳ هزار دلار سرقت کرد که ۶ عضو این باند دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۳۷۱ نفر از سارقان و مظنونان به سرقت در طرح صاعقه یک دستگیر شدند که به ۱۲۰۰ قاپ زنی اعتراف کردند و ۱۲۳ تلفن همراه سرقتی، ۵ عدد موتورسیکلت در این طرح کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار روزانه مشخص شده که ۴۵ درصد کیف قاپی در پایتخت کاهش داشته است، بیان کرد: برخورد‌های پلیس با سارقان کیف‌قاپ با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد دستگیر شدگان مالخر هستند، افزود: جرم مالخر کمتر از سارق نیست، سعی کردیم تا ۷۰ درصد اموال سرقتی به شهروندان بازگردانده‌شود و مابقی آن به فروش رسیده است.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ، گفت: قرارگاه ویژه مشترک پلیس با دادستانی در تهران برای برخورد با سارقان تشکیل شده و در حال انجام فعالیت‌هستیم و در دوماه گذشته ۴ درصد شاهد کاهش وقوع سرقت در تهران هستیم.

نظر شما