شناسهٔ خبر: 34797758 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

حمله بزرگ انصارالله به پالایشگاه عربستان با‌ ۱۰ پهپاد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی : جنبش انصارالله یمن در حمله ای گسترده و بی سابقه با استفاده از ۱۰ فروند پهپاد انتحاری «قاصف k2» ، میدان نفتی و پالایشگاه بزرگ «الشیبه»، وابسته به شرکت‌ «آرامکو» عربستان در مرزهای امارات را هدف قرار داد تا سعودی ها را نیز همانند اماراتی ها وادار به اتخاذ تصمیمی بزرگ و فوری برای پایان دادن به تجاوزات و حملات علیه یمن کند.

جنبش انصارالله یمن اعلام کرد : با استفاده از ۱۰ فروند پهپاد انتحاری «قاصف k2»، میدان نفتی و پالایشگاه «الشیبه»، وابسته به شرکت «آرامکو» در شرق عربستان را هدف قرار داده است. «یحیا سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله در سخنانی ضمن اعلام این خبر، افزود: به عربستان و کشورهای متجاوز هشدار می‌دهیم که چنانچه حملاتشان را متوقف نکنند دامنه اهداف ما روز به روز گسترده‌تر خواهد شد.

وی تأکید کرد :از تمامی شرکت ها و شهروندان عربستانی می خواهیم که از مواضع و نقاط حیاتی و زیرساخت های این کشور دور شوند. «یحیا سریع» گفت: این عملیات در چارچوب عملیات بازدارنده شماره یک انجام شد و ما از شرکت‌های خارجی می خواهیم که از مناطق مهم در عربستان سعودی خارج شوند.‌از طرفی، سرتیپ «عزیز راشد» معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز با اشاره به بزرگترین عملیات پهپادی یمنی ها به عمق خاک سعودی گفت: پیام عملیات در عمق خاک سعودی این بود که « حمله بعدی به امارات خواهد بود». راشد تصریح کرد: هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی عربستان منجر به افزایش قیمت جهانی نفت خواهد شد.‌در همین حال،یک مقام سعودی به انجام این حمله پهپادی اذعان کرد. «رویترز» به نقل از وی که نامش را فاش نکرد، نوشت: یک مقام سعودی به حمله پهپادی انصارالله به حوزه نفتی «الشیبه» اذعان کرده و گفته که خساراتی به ایستگاه های این پالایشگاه وارد آمده است. رویترز به نقل از این منبع نوشت: حمله‌ به این حوزه نفتی عربستان هیچ تلفات انسانی در پی نداشته است.‌از سویی، شرکت «آرامکو »عربستان نیز به هدف قرار گرفتن میدان نفتی و پالایشگاه «الشیبه» در جنوب شرق عربستان واکنش نشان داد و اعلام کرد: آتش در یکی از بخش های «الشیبه» مهار شده است و این حادثه تلفاتی به دنبال نداشته است. آرامکو اعلام کرد: جزییات بیشتری به زودی منتشر خواهد شد.

در همین حال، رهبر انصارالله یمن در سخنانی به مناسبت این حمله بی سابقه و گسترده سخنانی ایراد کرد.‌ «عبدالملک بدرالدین الحوثی» در این سخنان گفت: عملیات پهپادی ما علیه پالایشگاه «الشیبه» عربستان که بزرگترین حمله پهپادی ما به متجاوزان بود و در نزدیکی مرزهای امارات انجام شد در واقع پیامی به ابوظبی‌ و‌ درسی بزرگ و مشترک و هشداری مهم برای امارات است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: ادامه جنگ سبب نخواهد شد که ما تسلیم شویم و همدلی و انسجام و پایداری یمنی ها از بین نخواهد رفت زیرا ادامه جنگ ما را به سوی توسعه توان دفاعی مان سوق خواهد داد.وی خطاب به دشمنان یمن تاکید کرد: هر اندازه که دشمنی ائتلاف سعودی ادامه پیدا کند، اصرار ما برای ادامه مبارزه هم بیشتر می‌شود و توانایی نظامی ما نیز در صورت ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی، روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

الحوثی در ادامه خطاب به عربستان و امارات هشدار داد که خسارت‌های اقتصادی کشورهای متجاوز در صورت ادامه تجاوزاتشان، بیشتر و بیشتر خواهد شد و آمریکا با ادامه این جنگ، شما را می‌دوشد. وی خطاب به دولت سعودی گفت : منفعت شما در پایان دادن به جنگ یمن است و ادامه تجاوزات هیچ توجیهی ندارد.‌در همین حال و همزمان با این حمله گسترده و بی سابقه، برخی منابع دیگر نیز از حمله مجدد پهپادی نیروهای یمنی به فرودگاه «أبها» واقع در جنوب عربستان سعودی خبر دادند. به گفته این منابع، پهپادهای «قاصف k2» مواضع حساس در این فرودگاه را با دقت هدف قرار دادند و تمامی پروازها به این فرودگاه بعد از این حمله متوقف شده است.یگان موشکی ارتش یمن نیز با شلیک موشک «زلزال ۱» به تجمع مزدوران سعودی در استان «عسیر» عربستان شماری را به هلاکت رساند.از سوی دیگر ، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هشت عضو ائتلاف سعودی در جبهه «حیران»، واقع در استان «حجه » را هدف قرار دادند و به هلاکت رساندند.ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین مواضع متجاوزان سعودی در «نجران» را هدف حملات گسترده قرار دادند. به دنبال این عملیات شماری از عناصر متجاوز سعودی کشته و شماری دیگر زخمی شدند.در این عملیات همچنین تعدادی از خودروهای متعلق به متجاوزان سعودی منهدم شد‌.

در مقابل، مزدوران رژیم سعودی نیز مناطقی از استان «تعز» یمن را هدف حملات خمپاره ای قرار دادند.بر اساس گزارش منابع خبری، مزدوران رژیم سعودی حملات خمپاره ای گسترده ای را علیه غیرنظامیان یمنی انجام دادند.به دنبال این حملات یک غیرنظامی یمنی شهید و شماری دیگر زخمی شدند. در چنین شرایطی، برخی از نمایندگان پارلمان وابسته به دولت مستعفی یمن خواستار خروج امارات از ائتلاف سعودی و همچنین از یمن شدند.

نظر شما