شناسهٔ خبر: 34766538 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

براساس تحقیقات پزشکان استرالیایی؛

مصرف سيب، چاي و پرهيز غذايي باعث طول عمر مي‌شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان،بیماری‌های قلبی و عروقی از اثرات مهم مصرف روزانه فلاونوئید بشمار می‌رود.
به گزارش خبرگزاری آریا، محققان علوم پزشکی دانشگاه ادیت کوان ECU استرالیا اعلام کردند سیب، چای و پرهیز، سه عامل مهم در افزایش طول عمر انسان است.
به گفته دانشمندان استرالیایی، مصرف خوراکی‌هایی همچون سیب و چای که میزان زیادی ماده فلاونوئید دارند از بدن در برابر سرطان و بیماری قلبی محافظت می‌کند و این تاثیر محافظتی، به خصوص در افراد سیگاری و الکلی چشمگیر است.
این محققان اطلاعات مربوط به نوع تغذیه دانمارکی را در طول 23 سال از زندگی 53 هزار و 48 فرد دانمارکی جمع آوری کردند.
آن‌ها دریافتند کسانی که از روی عادت، مقادیر متوسطی از مواد غذایی سرشار از فلاونوئید مصرف می‌کنند کمتر از دیگران در خطر مرگ ناشی از سرطان یا بیماری قلبی قرار دارند.
دکتر نیکولا بوندونو سرپرست گروه محققان می‌گوید این مطالعه نشان داد خطر مرگ در آنانی که چنین غذا‌هایی مصرف می‌کنند کمتر از دیگران است.
محققان می‌گویند کسانی که روزانه به طور متوسط حدود 500 میلی گرم (نیم کیلوگرم) مواد حاوی فلاونوئید مصرف می‌کنند کمتر از دیگران در خطر مرگ قرار دارند.
دانشمندان می‌گویند می‌توان با مصرف روزانه یک فنجان چای، یک عدد سیب، یک عدد پرتقال، صد میلی گرم بلوبری و صد میلی گرم بروکولی می‌توان به میزان 500 میلی گرم فلاونوئید ذکر شده در این تحقیق را برای بدن تامین کرد.
محققان می‌گویند فلاونوئید‌ها نوعی ضد التهاب محسوب می‌شوند و عملکرد عروق خونی را بهبود می‌بخشند که این کار به کاهش خطرمرگ ناشی از سرطان و بیماری قلبی می‌انجامد.
به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، فلاونوئیدها، که به عنوان بیو فلاونوئید‌ها نیز شناخته می‌شوند، ترکیبات بیولوژیکی طبیعی هستند که اغلب در گیاهان یافت می‌شوند. کورستین، کامفرول، کاتچین و EGCG نمونه‌هایی از فلاونوئید‌ها هستند. آن‌ها در واقع یک نوع آنتی اکسیدان می‌باشند که به عنوان یک عامل متابولیت ثانویه عمل می‌کنند.
این بدان معنی است که آن‌ها در روند رشد واقعی گیاهان شرکت نمی‌کنند. فلاونوئید‌ها از گیاهان می‌آیند و موادی هستند که رنگ گیاهان ناشی از آن‌ها می‌باشد. آن‌ها همچنین در مکانیسم‌های دفاعی گیاه شرکت کرده و از حملات حشرات و میکروب‌ها به گیاه، جلوگیری می‌کنند.
فلاونوئید‌ها اغلب در انواع غذای زیر یافت می‌شوند:
بلوبری
لوبیا قرمز
زغال اخته
تمشک‌ها
انواع دیگر غذا نیز حاوی فلاونوئید‌ها هستند. به عنوان مثال آجیل و میوه‌ها و سبزیجات نیز این ماده مفید را در خود جای داده اند.
فلاونوئید‌ها در واقع یک تاریخچه طولانی و متنوع دارند. از آنجایی که تا سال 1936 مصرف کنندگان آن‌ها معتقد بودن که فلاونوئید برای بهبود سلامت قلب و سلامت کلی بدن مفید است. در سال‌های اولیه، تصور بر این بود که این ماده تنها در مرکبات یافت می‌شود. با این وجود و با ادامه تحقیقات مشخص شد که غذا‌های دیگری نیز وجود دارند که حاوی این مواد می‌باشند. به عنوان مثال انواع شکلات و انواع مختلف چای نیز حاوی فلاونوئید هستند.
با مصرف مواد غذایی حاوی این ماده خواص زیادی به بدنتان منتقل می‌شود. چند مورد از خواص بهداشتی این ماده عبارتند از:
کاهش خطر ابتلا به سرطان به دلیل روش قدرتمند آن‌ها برای پاکسازی بدن از ناخالصی‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن
جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و پیشگیری از عواقب مرتبط با آن‌ها مانند حمله قلبی یا سکته مغزی
از بین بردن آسیب‌های ناشی از آلرژی به دلیل خواص ضد التهابی خود. این موضوع خبر خوبی برای میلیون‌ها نفری است که هر ساله از آثار تب یونجه رنج می‌برند.
مهار تشکیل لخته خون که منجر به حمله قلبی و سکته مغزی می‌شود.
مطالعات اخیر نیز نشان داده اند که فلاونوئید‌ها دارای خواصی هستند که از بروز زخم‌ها جلوگیری می‌کنند.
فلاونوئید‌ها دارای فعالیت آنتی اکسیدانی در برابر رادیکال‌های آزاد هستند و مطالعات اپیدمیولوژیک بر روی آن‌ها نشان می‌دهد که مصرف این ترکیبات با کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی همراه است. بسیاری از دارو‌ها که از مواد غذایی، آبمیوه ها، گیاهان و گرده زنبور عسل تهیه شده اند به طور مستقیم حاوی فلاونوئید‌ها می‌باشند. اکثر فلاونوئید‌ها خواص آنتی اکسیدانی داشته و بعضی از آن‌ها نیز خواص ضد التهابی دارند.

نظر شما