شناسهٔ خبر: 34694019 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران:

ايران پرچمدار امنيت در خليج فارس است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در گفتگو با المیادین: ایران پرچمدار امنیت در خلیج فارس است، اما این کار به شرط ادامه صادرات نفت ما ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا شبکه المیادین به نقل از سردار علی رضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امنیت خلیج فارس را برای ایران حیاتی خواند و افزود، دهه‌ها امنیت تنگه هرمز را تامین کرده ایم و حضور کشور‌های بیگانه را در منطقه موجب اخلال در امنیت منطقه می‌دانیم.
این شبکه خبری در مجموعه خبر‌هایی که به صورت زیرنویس منتشر کرد، به نقل از این مقام نظامی در ایران افزود، امنیت خلیج فارس مهم‌ترین موضوع برای ایران است و معتقدیم که مسیر کشتیرانی بین المللی همچنان باید موضوعی بین المللی باقی بماند.
تنگسیری گفت، آمریکا و انگلیس در پی تدوین سناریو‌های متعدد هستند تا بتوانند حضورشان را در منطقه قانونی جلوه دهند، آنان در پی جلب نظر کشور‌های منطقه و بهره برداری از آن دسته از کشور‌های اروپایی و آسیای غربی هستند که به نفت ما نیازمندند. آمریکا با حمله به نفتکش‌ها در نزدیک آب‌های ساحلی ایران سعی کرد در این زمینه ایران را متهم کند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها موجب شده اند تا برخورد‌های مختلفی در دریا به وجود بیاید، مقصد نفتکش ایرانی گریس 1 را اروپا خواند و افزود، انگلیسی‌ها سعی کردند اینگونه وانمود کنند که مقصد این نفتکش سوریه بود. آنان با ناخدای گریس 1 که هنوز در داخل کشتی بازداشت است برخورد ناشایستی داشتند.
وی نفتکش انگلیسی را به مراعات نکردن قوانین بین المللی در تنگه هرمز متهم کرد و با اشاره به تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلافی به بهانه حمایت از کشتیرانی در تنگه هرمز گفت، آمریکا و انگلیس در پی آنند تا ائتلافی غیر قانونی در منطقه تشکیل دهند و با این کار سناریو‌های مدنظر خود را تکمیل نمایند.
سردار تنگسیری ادامه داد، آمریکا و انگلیس برای حضور رژیم اشغالگر صهیونیستی در آب‌های خلیج فارس برنامه ریزی می‌کنند، آنان باید مسئولیت حضور صهیونیست‌ها در آب‌های خلیج فارس را بپذیرند، ما به آنان درباره هرگونه حضور نامشروع در آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار می‌دهیم و معتقدیم حضور نامشروع رژیم صهیونیستی در آب‌های خلیج فارس می‌تواند موجب بروز درگیری شود. ما به عنوان نیروی دریایی سپاه برای تضمین امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس مسئولیم و در این زمینه نیازی به کمک بیگانگان احساس نمی‌کنیم. پیام ما به کشور‌های منطقه و خارج از منطقه این است که تا زمانی که نفت ما از منطقه عبور می‌کند ما نیز امنیت آنان را تامین می‌کنیم، تنگه هرمز به روی همه باز است و همه می‌توانند از این منطقه برای صادرات نفتشان استفاده کنند.
وی آزادی نفتکش انگلیسی با وجود تداوم بازداشت نفتکش ایرانی را ناعادلانه خواند و گفت، ما این توانایی را داریم که هر وقت مقامات ایران اراده کنند هر کشتی‌ای را بازداشت نماییم حتی اگر آمریکا و انگلیس این کشتی‌ها را همراهی کنند. ما پیش از این تعدادی از نظامیان آمریکایی و انگلیسی را بازداشت کردیم، آنان اگر توانایی حمایت از کشتی‌ها را داشتند دست کم از نیرو‌های خودشان محفاظت می‌کردند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود، به کشور‌های صنعتی، به کشور‌های حوزه خلیج فارس و کشور‌های همسایه اعلام می‌کنیم آب‌های خلیج فارس امن است، ایران پرچمدار امنیت در خلیج فارس است، اما این کار به این شرط ادامه خواهد داشت که نفت ما نیز صادر شود، تا زمانی که امنیت ما برقرار باشد ما نیز امنیت خلیج فارس را تضمین می‌کنیم.

نظر شما