شناسهٔ خبر: 34668386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| ذوب‌آهن و الاتحاد؛ امیدوار و مردانه بازی کن

تیم فوتبال ذوب‌آهن در بازی برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا میزبان الاتحاد عربستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، تیم فوتبال ذوب‌آهن در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمان آسیا از ساعت 22 دوشنبه 21 مردادماه در ورزشگاه العربی دوحه قطر مقابل الاتحاد عربستان به میدان می‌رود.

ذوبی‌ها که در بازی رفت مرحله یک‌ هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، نتیجه را به حریف عربستانی واگذار کردند، حال در دوحه به دنبال کامبک زدن و رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها هستند.

سبزپوشان اصفهانی در شرایطی مقابل الاتحاد به میدان می‌روند که تک گل حدادی‌فر در بازی رفت، این تیم را همچنان به صعود امیدوار نگه داشته و حتی پیروزی تک‌گله شاگردان منصوریان نیز می‌تواند آنها را با استفاده از قانون گل‌زده در خانه حریف، راهی دور بعد ‌کند. تکرار نتیجه بازی رفت به سود ذوب‌آهن، بازی را به وقت‌های اضافه و پنالتی کشانده و شاگردان منصوریان در صورت دریافت بیش از یک گل حتی اگر پیروز شوند نیز از گردونه رقابت‌ها حذف خواهند شد.

در آن سو عربستانی‌ها نیز در حالی آماده این دیدار می‌شوند که کنفدراسیون فوتبال آسیا استفاده از هارون کامارا و جابر عیسی 2 بازیکن عربستانی الاصل این تیم را بلامانع دانسته و الاتحادی‌ها با قدرت بیشتری مقابل ذوب‌آهن حاضر می‌شوند.

هر 2 تیم برای کسب پیروزی در این دیدار از انگیزه‌های بالایی برخوردار بوده و ابزارهای رسیدن به موفقیت را در اختیار دارند. ذوبی‌ها اگر چه شکست تلخ بازی رفت و دیر اضافه شدن چند تن از بازیکنان جدید این تیم، شرایط سختی را برایشان به وجود آورده اما شاگردان منصوریان در مرحله گروهی نشان داده‌اند که تخصص بالایی در کامبک زدن و بازگشت به بازی داشته و از میل به برتری‌جویی بالایی بهره می‌برند.

در آن سو توان روحی و روانی بالاتر و خیال آسوده‌تر بازیکنان الاتحاد نسبت به ذوبی‌ها در مقابل استرس سبزپوشان برای رسیدن به گل، می‌تواند دردسرهای زیادی برای منصوریان و تیمش ایجاد کند.

ذوب‌آهن برای پیروزی در این دیدار کار سختی را پیش‌رو دارد. سبزپوشان اصفهانی برای صعود نیاز مبرمی به گلزنی دارند، در حالی که نگاهی به دیدار رفت 2 تیم گویای ضعف تیم منصوریان در فاز هجومی است. شاگردان منصوریان در بازی رفت نتوانستند موقعیت‌های گلزنی چندانی خلق کنند و در فاز هجومی ضعیف ظاهر شدند. از طرف دیگر عدم هماهنگی بازیکنان این تیم در کنار تحلیل زودهنگام قوای جسمانی آنها و ناآماده بودن بازیکنان تازه وارد ذوب‌آهن، یکی دیگر از معضلات منصوریان برای بازی حساس دوشنبه‌ شب است.

در آن سو الاتحاد در بازی رفت نشان داد که در فاز هجومی بازیکنان خلاق و با کیفیتی در اختیار دارد که قادر هستند سرنوشت بازی را تغییر دهند. جناح راست و خط میانی این تیم با حضور بازیکنانی مانند ایملیانو وچیو، لوییس خیمنز و کارلوس ویلانووا بسیار فعال بوده و با بازگشت هارون کامارا به ترکیب الاتحاد توان هجومی عربستانی‌ها افزایش خواهد یافت. با این وجود خط دفاعی الاتحاد شکننده نشان داده و خلأهای زیادی دارد.

با این تفاسیر ذوب‌آهن با توجه به نیاز شدیدی که به برد دارد، در این دیدار به احتمال زیاد تهاجمی عمل کرده و سعی می‌کند که با گلزنی در دقایق ابتدایی بازی، تمرکز روانی بازیکنان الاتحاد را به هم زده و در ادمه با اداره کردن بازی، کار را تمام کند. بازی تهاجمی ذوب‌آهن اگر با توان و شم گلزنی بالای مهاجمانش همراه شود، شانس موفقیت این تیم را افزایش خواهد داد اما در کنار آ‌ن‌، ذوبی‌ها را در ضدحملات به شدت آسیب‌پذیر می‌کند.

منصوریان برای این دیدار روی آمادگی بالای حدادی‌فر و دوندگی بالای خط میانی تیمش حساب ویژه‌ای باز کرده است. در فاز هجومی حضور بازیکنانی مانند اسماعیلی‌فر، فخرالدینی، عباسی و نیک‌نفس در کنار مهاجمان فرصت‌طلب و چارچوب‌شناسی مانند مطهری می‌تواند خط دفاعی الاتحاد را به شدت آزار دهد. در فاز دفاعی نیز ذوبی‌ها تلاش می‌کنند با توجه به توان هجومی الاتحاد، بازی را بسته و با استفاده از قدرت خط میانی و هافبک‌های آماده‌ای که در اختیار دارند، بازی‌سازهای الاتحاد را با پرس شدید از جریان بازی خارج کرده و مانع از خلق موقعیت آنها شوند.

در آن سو الاتحاد که با خیال آسوده‌تری در این بازی به میدان خواهد آمد، سعی دارد تا با تکیه بر قدرت خلاقیت بازیکنان خارجی تیمش و توان بالای مهاجمانش در ضدحملات به دروازه ذوب‌آهن دست یابد. عربستانی‌ها سعی می‌کنند تا با اداره بازی، مانع حملات ذوبی‌ها شده و در ضدحملات شاگردان منصوریان را غافلگیر کنند.

بازی دفاعی و یا احساسی برای ذوبی‌ها در مقابل الاتحاد نوعی خودکشی به شمار می‌آید. شاگردان منصوریان می‌دانند نباید در این دیدار گلی را دریافت کنند و همین امر ممکن است موجب شود که سبزپوشان با احتیاط نسبی به میدان بیایند. اتفاقی که در صورت وقوع باب میل خوسه لوئیس سیرا و شاگردانش است و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بازی را کنترل و اداره کرده و نتیجه دلخواه را کسب کنند.

برترین گلزنان:

ارسلان مطهری با 3 گلی که در مرحله گروهی به ثمر رساند برترین گلزن ذوب‌آهن و فهد موالد با 4 گل، برترین گلزن تیم الاتحاد هستند.

محرومان و مصدومان:

هر2 تیم بازیکن محرومی برای این دیدار ندارند. نیما طاهری و محمدرضا خلعتبری 2 بازیکن مصدوم ذوب‌آهن مقابل الاتحاد هستند.

ترکیب احتمالی ذوب‌آهن:

محمدباقر صادقی، هادی محمدی، وحید محمدزاده، میلاد فخرالدینی، مسعود ابراهیم‌زاده، حمید بوحمدان، دانیال اسماعیلی‌فر، احسان پهلوان، قاسم حدادی‌فر، ارسلان مطهری و رضا حبیب‌زاده

سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب احتمالی الاتحاد:

فواز القرنی، زیاد الصحفی، عمار الدحیم، طارق عبدالله، منصور الحربی، جابر عیسى، خالد السمیری، لوئیس خیمنز، امیلیانو وچیو، رومارینیو و هارون کامارا

سرمربی: خوسه لوئیس سیرا

برنامه سایر رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

دوشنبه 21 مردادماه

الوحده امارات - النصر عربستان

سه‌شنبه 22 مردادماه

السد - الدحیل

الهلال عربستان - الاهلی عربستان

انتهای پیام/ح

نظر شما