شناسهٔ خبر: 34647779 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قدرت نمایی به سبک رهبر کره شمالی؛ ارسال نامه زیبا به ترامپ و انجام آزمایش های جدید موشکی

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- چند ساعت پس از آن ترامپ اعلام کرد نامه بسیار زیبای دیگری از رهبر کره شمالی دریافت کرده است، کره شمالی با شلیک دو موشک جدید، قدرت نمایی کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، خبرگزاری کره جنوبی «یونهاپ» بامداد شنبه خبر داد که کره‌شمالی دو دو موشک دیگر از ساحل شرقی خود شلیک کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول؛ کره شمالی برای پنجمین بار در پانزده روز گذشته پرتابه های شناسایی نشده شلیک کرد. ارتش و نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی روز شنبه دو پرتابه را از سواحل شرقی خود شلیک کرد که به نظر می رسد موشک های میان برد بودند. این پنجمین دور آزمایش های موشکی پیونگ یانگ طی 15 روز است.
خبرگزاری یونهاب به نقل از ستاد فرماندهی ارتش کره جنوبی در نخستین ساعات روز شنبه از شلیک دو پرتابه شناسایی نشده کره شمالی خبر داد.
نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی نیز پس از آن اعلام کرد این شلیک احتمالا مربوط به دست کم یک موشک میان برد بود. این نهاد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد کره شمالی در حالی بررسی ظرفیت های نوع جدیدی از موشک کوتاه برد است که خود آن را توسعه داده است. به علاوه کره شمالی به این ترتیب نارضایتی خود را در مورد رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا نشان می دهد.
یک مقام آمریکایی هم گفت: دستکم یک پرتابه شلیک شد و شواهد اولیه حاکیست این آزمایش شبیه به آخرین آزمایش های موشکی کره شمالی بود که از 25 ژوئیه آغاز کرده است.
بنابر اعلام ارتش کره جنوبی این پرتابه ها از منطقه ای نزدیک شهر هامهونگ در در شمال شرقی کره شمالی شلیک شد و مسافتی به طول 400 کیلومتر را طی کرد. در حالی که پیونگ یانگ در چند روز متوالی شلیک پرتاب های خود را افزایش داده است ارتش کره جنوبی اعلام کرد انتظار دارد پرتاب های بیشتری در راه باشد.
پیش از این، کره شمالی در کمتر از دو هفته گذشته اقدام به آزمایش چهار موشک کوتاه‌برد کرده و به آمریکا هشدار داده ممکن است «مسیر جدیدی» را انتخاب کند.
یک دیپلمات کره شمالی هم در یک سخنرانی روز سه‌شنبه به آمریکا هشدار داد کره شمالی ممکن است در خصوص برخی از گام‌هایی مهمی که تا کنون برداشته، تجدید نظر کند.
رهبر کره شمالی نیز بامداد چهارشنبه گفته اقدام این کشور در پرتاب موشک‌های هدایت‌شونده تاکتیکی به منظور هشدار به مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی انجام شده است.

قدرت نمایی به سبک رهبر کره شمالی
آزمایش روز شنبه در حالی صورت گرفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چند ساعت پیش از آن گفته بود نامه بسیار زیبایی از سوی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دریافت کرده است و از احتمال چهارمین دیدار با وی خبر داد.
به نوشته روزنامه گاردین، ترامپ همچنین اضافه کرد که ممکن است دیدار دیگری با کیم جونگ اون داشته باشد. او علی‌رغم این اشاره‌ای به اینکه چنین دیداری چه زمانی برگزار خواهد شد نکرد.
دونالد ترامپ گفت کیم جونگ اون در این نامه اعلام کرد از آزمایش های اخیر راضی نیست اما این آزمایش ها پاسخی به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی است.
دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در دیدار خود در منطقه غیرنظامی مرز دو کره در 30 ژوئن برای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره که از زمان نشست هانوی در ماه فوریه به بن بست رسیده است، توافق کردند.
دونالد ترامپ که هفته گذشته پرتاب های موشکی کره شمالی را کم اهمیت جلوه داد روز جمعه بار دیگر بر مواضع خود در جمع خبرنگاران تاکید کرد. وی گفت این آزمایش ها، آزمایش هسته ای نبود. آزمایش موشک های کوتاه برد بود. موشک بالستیک یا موشک دور بردی شلیک نشد.
آمریکا و کره جنوبی روز دوشنبه رزمایش مشترک خود را آغاز کردند که بخش عمده آن شبیه سازی های رایانه ای است که به جای رزمایش های مشترک بزرگ برگزار می شود تا به این ترتیب روند مذاکره با کره شمالی تسهیل شود.

آزمایش موشکی کره شمالی «نمایش قدرت» مقابل سئول-واشنگتن بود
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد که آزمایش موشکی امروز کره شمالی، «نمایش قدرت» پیونگ‌یانگ در مقابل رزمایش‌های سئول و واشنگتن بوده است.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی، امروز آنچه را که ظاهراً دو موشک کوتاهبرد بوده، به نشانه «قدرت نمایی» در مقابل رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا-کره جنوبی پرتاب کرد.
بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، کره جنوبی همچنین اعلام کرد، با توچه به آنکه کره شمالی در حال برگزاری رزمایش‌های تابستانی خود است، احتمال انجام آزمایشات موشکی بیشتر وجود دارد.

موشک‌های آزمایش شده کره‌شمالی کوتاه‌بُرد بود
یک مقام آمریکایی بامداد شنبه تایید کرد که کره‌شمالی اقدام به آزمایش موشک‌کوتاه بُرد بالستیک کرده است.
این مقام آمریکایی که با سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، افزود موشکی که بامداد شنبه شلیک شده به نظر می‌رسد مشابه موشک‌هایی بوده که پیشتر شلیک شده‌اند.
ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی نیز بامداد شنبه گزارش داد که کره‌شمالی دو پرتابه به سوی دریا پرتاب کرده است.
کره‌جنوبی با اعلام اینکه آمادگی خود را برای اقدامات بیشتر حفظ می‌کند اعلام کرد که این شلیک‌ها از منطقه «هام‌هونگ» در شرق کره‌شمالی بوده است.
این پنجمین آزمایش موشکی کره‌شمالی طی دو هفته پیش به شمار می‌آید که بر اساس گفته سی‌ان‌ان نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل به شمار می‌آید.


نظر شما