شناسهٔ خبر: 34563497 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

درخواست پلیس از مردم قم برای شناسایی کلاهبردار حرفه‌ای

فرمانده انتظامی قم گفت: شهروندان برای شناسایی متهمی که با پوشش اخذ وام بانکی مبالغ هنگفتی را از سوژه‌های موردنظر سرقت می‌کرد، به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرتیپ عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با شگرد اخذ وام، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم با خودروهای گران‌قیمت و جعل عناوین مدیرعامل شرکت و قاضی اقدام به شناسایی سوژه‌های خود که غالباً بانوان می‌باشد، کرده و پس از آشنایی مقدماتی در پوشش اخذ وام بانکی، مبالغی از آنان برای افتتاح حساب دریافت و سپس متواری می‌شود.
آقاخانی ادامه داد: با توسعه فعالیت‌های پلیسی، متهم به هویت «علیرضا مشهدی‌غلام» دارای ۹ فقره سابقه کیفری شناسایی و طی نیابت قضایی در پایتخت پس از تعقیب و مراقبت دستگیر شد.
فرمانده انتظامی استان افزود: متهم در بازجویی به‌عمل‌آمده به بزه انتسابی اعتراف کرد و  تاکنون نیز ۱۳ تن شاکی با مصادیق کلاهبرداری، سرقت و اعمال منافی عفت از استان‌های مختلف به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد ریال کلاه‌برداری شناسایی‌شده‌اند.
وی ابراز داشت: با توجه به دستور قضایی مبنی بر انتشار تصویر بدون پوشش متهمان و با عنایت به اینکه کلاهبرداری با این شگرد همچنان در سایر استان‌ها متصور می‌باشد، مالباختگان می‌توانند برای شکایت به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم مراجعه کنند.
آقاخانی تصریح کرد: سرانجام متهم به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

برچسب‌ها:

نظر شما