شناسهٔ خبر: 34561110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سرمایه گذاری توسعه روستایی و مناطق محروم کشور:

آمادگی خرید فرش دستباف خراسان جنوبی/اختصاص ۴۵ میلیارد به آبرسانی

بیرجند-معاون سرمایه گذاری توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: آمادگی داریم فرش خراسان جنوبی را به هر قیمتی که در شورای قیمت گذاری فرش تعیین شود، خریداری و ظرف ۲۴ ساعت هزینه را پرداخت کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر رزمجو عصر دوشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان جنوبی بیان کرد: اشتغال پایدار روستایی یکی از برنامه های مهم در توسعه روستایی بوده که می طلبد مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به جمعیت روستایی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر ۴۱ درصد از جمعیت این استان روستایی بوده که اعتبارات خوبی به اشتغال آن تخصیص یافته است.

رزمجو با اشاره به تسهیلات ۱.۵ میلیارد دلاری اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی بیان کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان به استان ها ابلاغ شده که خراسان جنوبی ۸۵ درصد از سهم خودش را جذب کرده است.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد از این اعتبارات را به صورت متمرکز در کارگروه ملی گذاشته ایم که تاکنون ۵۰ درصد به استان ها ابلاغ شده و ۵۰ درصد نیز ابلاغ خواهد شد.‌

وی خواستار رعایت بخش های اقتصادی در پرداخت تسهیلات شد و بیان کرد: تاکنون قریب به ۵۰ درصد اعتبارات روستایی در بخش کشاورزی هزینه شده است.

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با اشاره به تسهیلات هزینه شده در بخش دام روستایی بیان کرد: یکی از تمهیدات لازم در بخش دام، واردات دام مولد به داخل کشور است.

وی با اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی بیان کرد: تلاش می کنیم اعتبارات تخصیص یافته مطابق بر ظرفیت های هر منطقه باشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در بازاریابی فرش اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: آمادگی داریم فرش خراسان جنوبی را به هر قیمتی که در شورای قیمت گذاری فرش تعیین می شود، خریداری و ظرف ۲۴ ساعت پول را پرداخت کنیم.

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری بیان کرد: در پرداخت وام های بافندگی تا سقف ۱۰ میلیون تومان هیچ مشکلی نداریم.

وی بیان کرد: سهم خراسان جنوبی در بخش تسهیلات فرش ۱۰ درصد از منابع بوده که ۳.۱ درصد جذب کرده  و در بخش خدمات نیز ۱۵ درصد بوده که ۹ درصد را جذب کرده است.

رزمجو بیان کرد: سهم خراسان جنوبی در آبرسانی روستایی قریب به ۴۵ میلیارد تومان بوده که به استان اختصاص می دهیم.

وی اظهارکرد: همچنین سهم خراسان جنوبی از محل تفاهم نامه سه جانبه ۲۱ میلیارد تومان بوده که بنا به درخواست استان به ۴۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.

نظر شما