شناسهٔ خبر: 3453522 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

پايان هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال؛

روزنه اميد در آزادي

صاحب‌خبر -

هفته نوزدهم ليگ برتر فوتبال با انجام پنج ديدار در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه به پايان مي رسد. در ادامه هفته نوزدهم پرسپوليس ميزبان ملوان ته‌جدولي است، فولاد به مصاف تيم همشهري‌ خواهد رفت و تراکتورسازي هم از پديده پذيرايي مي‌کند.
راه‌آهن - ذوب‌آهن
راه آهن در ادامه سقوط آزاد خود هفته گذشته مقابل فولاد شکست خورد تا با 16 امتياز در رده چهاردهم قرار بگيرد. کار براي اين تيم بسيار سخت شده و اگر اتفاق عجيبي نيفتد شايد تيم قديمي راه‌ آهن سرنوشت تلخي پيدا کند. بازي روز پنجشنبه راه آهن در خانه است اما اين هم حاشيه امنيت نخواهد بود چرا که حريف اين تيم ذوب آهنِ يحيي گل محمدي است.ذوب آهن برخلاف راه آهن در مسير اوج گرفتن است و هفته گذشته پرسپوليس را شکست داد تا بعد از جام حذفي يکبار ديگر داغ دل پرسپوليسي‌ها را تازه کند. اين تيم براي کسب سه امتياز به تهران خواهد آمد و بايد ديد سقوط راه آهن ادامه دارد يا اوج گرفتن ذوب آهن.
نفت مسجد سليمان - صباي قم
هرچه ليگ برتر به انتهاي مسير خود نزديک مي‌شود، عرصه بر تيم‌هايي چون نفت مسجد سليمان هم تنگ‌تر خواهد شد. نفت مسجد سليمان با 15 امتياز در رده پانزدهم جدول ايستاده و تمامي تلاش خود را براي بقا در ليگ برتر انجام مي‌دهد، آنها که در هفته هجدهم نتوانستند بيشتر از يک امتياز بگيرند و در خانه مقابل پيکان تن به تساوي دادند اکنون در خانه به انتظار پيروزي نشسته‌اند هرچند حريف آنها صباي قم سختکوش است که به آساني امتياز نخواهد داد.صبا با تارتار در نخستين ديدار مقابل پديده به تساوي بدون گل رضايت داد و اکنون در خانه نفت مسجد سليمان به دنبال کسب امتياز است.
تراکتورسازي تبريز - پديده مشهد
تراکتورسازي به سرنوشت فصل گذشته نزديک شده است. يک تحول مديريتي در ميانه راه و در ادامه تيم صدرنشين تبريزي از صدر فاصله گرفت و اکنون تا رده چهارم پايين آمده است. اين تيم در خانه ميزبان پديده مشهد است و از اين تيم کينه جام حذفي را به دل دارد. اين پديده بود که در تبريز، ترمز تراکتورسازي را کشيد و اکنون روياهاي تيم تبريزي يکي بعد از ديگري رنگ مي‌بازد.شاگردان خطيبي براي انتقام و جبران نتايج خود به ميدان خواهند رفت اما تجربه جام حذفي به آنها يادآوري مي‌کند که نبايد پديده را دست کم گرفت چراکه ميهمان مشهدي در انتظار لغزش ميزبان تبريزي است.
پرسپوليس - ملوان انزلي
پرسپوليس ديگر روزنه اميدي براي هوادارانش باقي نگذاشته و شکست مقابل ذوب آهن در جام حذفي و سپس در ليگ برتر تقريبا خيال طرفداران اين تيم را راحت کرده تا به تيمشان در اين فصل اميدي نبندند. پرسپوليس از بازي در ورزشگاه آزادي مقابل ملوان خاطرات خوشي دارد و يکي از آنها شش تايي کردن ملواني‌ها در زمان سرمربيگري يحيي گل محمدي است.با اين حال ملوان در اين فصل خاطره خوبي از پرسپوليس دارد چراکه اين تيم قعرنشين 12 امتيازي تنها برد خود را مقابل پرسپوليس کسب کرده است. اکنون بايد ديد پرسپوليسِ حميد درخشان در خانه از عهده ملوان بر مي‌آيد يا اينکه شاگردان فيروز کريمي هم به جمع تيم‌هايي که پرسپوليس بحران آنها را پايان داده، خواهند پيوست. بي‌ترديد تماشاگران پرسپوليس کاسه صبرشان از نتايج درخشان لبريز شده و چشم انتظار بازي با ملوان هستند.
استقلال خوزستان - فولاد
دربي اهواز در شرايطي برگزار مي‌شود که دو تيم روزگار متفاوتي دارند. فولاد در بالاي جدول براي صدرنشيني مي‌جنگد و استقلال خوزستان در ميانه جدول براي ثبات تلاش مي‌کند. فولاد با 34 امتياز نفس به نفس نفتِ صدرنشين است و در انتظار کوچکترين لغزش تا خودش را به صدر برساند. اين ديدار براي استقلال خوزستان و ويسي بسيار دشوار است. تيم او با 19 امتياز يازدهم است و شايد رسيدن به حد نصاب امتيازي ماندن در ليگ برتر براي اين تيم بهترين دستاورد باشد اما براي گرفتن سه امتياز از تيم اسکوچيچ راه سخت است.

نظر شما