شناسهٔ خبر: 34512488 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران خبرداد:

آغاز عملیات اجرایی فاز اول سایت «چهارباغ» تا پایان مردادماه

نورا حسینی

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران از همکاری مدیریت شهری پایتخت و مجموعه مصلی بزرگ تهران به منظور آغاز عملیات اجرایی سایت ۴۵ هکتاری چهارباغ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد مختاری با اشاره به همکاری شهرداری تهران و مجموعه مصلی به منظور بهره‌برداری از سایت چهار باغ که در بخش شمالی این مجموعه و بین بزرگراه رسالت و شهید همت قرار دارد، اظهار کرد: در طراحی مجموعه چهارباغ انسجام این بافت با سایر بخش‌ها مدنظر است و سعی شد حتی الامکان بهره گیری کامل از توپوگرافی منطقه در سایت اتفاق بیفتد و حداکثر زمین به فضای سبز اختصاص پیدا کند و در عین حال احداث بنا در حد ضرورت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مساحت این سایت حدود ۴۵ هکتار است، گفت: ۱۵ هکتار از این مساحت متعلق به باغ ایمان، ۱۰ هکتار متعلق به باغ آفرینش، ۶ هکتار متعلق به باغ دانش و ۱۲ هکتار متعلق به باغ بهشت است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به موقعیت جغرافیایی سایت چهارباغ اظهارکرد: این سایت در محدوده منطقه ۳ (بین بزرگراه همت و رسالت) و در شمال مصلی بزرگ تهران واقع شده است. اراضی مذکور متعلق به مجموعه مصلی بزرگ تهران است و شهرداری تهران با همکاری و هماهنگی مجموعه مصلی سایت چهار باغ را به منظور استفاده شهروندان و نمازگزاران به بهره برداری خواهد رساند.

وی با بیان اینکه کلنگ فاز اول این پروژه تا پایان ماه جاری به زمین می خورد، گفت: تلاش می‌کنیم باغ بهشت نیز که متعلق به این مجموعه است را حداکثر ظرف یک سال به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به اصول حاکم بر طراحی چهار باغ اظهارکرد: ضمن حفظ اصول ایرانی-اسلامی معماری در عین نوآوری و ابتکار، از معارف قرآن کریم و سایر متون دینی معتبر در طراحی این سایت استفاده می‌کنیم.

مختاری با اشاره به گونه‌هایی که قرار است در طراحی این سایت مورد استفاده قرار گیرد، گفت: گونه‌های بومی، مقاوم به کم آبی، سازگار و ماندگار با شرایط اقلیمی شهر تهران برای کاشت در این سایت مدنظر قرار گرفته شده است. خوشبختانه بوستان‌های در دست احداث فاقد چمن هستند و به جای آن از گونه‌های پوششی درخت و درختچه استفاده می‌کنیم. شهر تهران به این گونه‌های بومی و سازگار نیازمند است و البته این مهم است که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب راندمان تولید اکسیژن را نیز در شهر تهران بالا ببریم.    

نظر شما