شناسهٔ خبر: 34511443 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

ترامپ بازهم روسیه را تحریم کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دور جدید تحریم علیه دیگر کشورها، تحریم‌های بیشتری علیه روسیه به بهانه استفاده آن کشور از نوعی تسلیحات شیمیایی علیه یک جاسوس سابق آمریکا اعمال کرد.

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دور جدید تحریم علیه دیگر کشورها، تحریم‌های بیشتری(تسلیحات شیمیائی) علیه روسیه به بهانه استفاده آن کشور از نوعی تسلیحات شیمیایی علیه یک جاسوس سابق آمریکا اعمال کرد.

«دیلی بیست» در این باره به نقل از دو مقام آمریکایی نوشته است: ترامپ در واکنش به استفاده ادعایی روسیه از تسلیحات شیمیایی در سال ۲۰۱۸ علیه یک جاسوس سابق در آمریکا تحریم‌های بیشتری علیه روسیه از طریق فرمان اجرایی اعمال کرد.

آن چه که دستاویز جدید برای اعمال تحریم علیه روسیه عنوان شده است مربوط به حملات شیمیایی مورد ادعا در مورد سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق روسیه و دخترش یولیا اسکریپال است که در چهارم مارس ۲۰۱۸ در معرض عامل اعصاب نوویچوک قرار گرفتند و به شدت بیمار شدند. مظنونان این حادثه که دو مرد روس بودند، اتهاماتشان را منکر شدند.

نشریه فایننشال تایمز نیز در همین زمینه گزارش داد، تحریم‌های جدید(تسلیحات شیمیائی) به دنبال تحریم‌های ماه اوت ۲۰۱۸ به اجرا درآمده است . “قانون کنترل تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی و حذف جنگ” و همچنین قانون ۱۹۹۱ ایجاب می‌کند اگر روسیه عدم استفاده دوباره از تسلیحات شیمیایی را تضمین نکند، آمریکا در مدت ۹۰ روز تحریم‌های بیشتری علیه آن اعمال کند.

اگرچه دولت روسیه هرگونه ارتباط با این حمله را تکذیب می‌کند ولی برخی گمانه‌زنی‌ها از مذاکرات تلفنی روسای جمهور دو کشور آمریکا و روسیه به موضوع تحریم‌های جدید اشاره دارد.

پایگاه خبری پولیتیکو، به نقل از یکی از نمانیدگان دموکرات کنگره و یک نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا حاکی از ارسال نامه‌ای با همین موضوع به کاخ سفید است و گمان می‌رود آنها ترامپ را به حفظ موضع خود علیه روسیه ترغیب کرده باشند.

نظر شما