شناسهٔ خبر: 34504839 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | لینک خبر

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز: راه اندازی دومین بانک شیر مادر کشور در شیراز با همدلی حوزه بهداشت و درمان

صاحب‌خبر -
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آئین افتتاح نحستین بانک شیر مادر در استان و دومین بانک شیر مادر در کشور، راه اندازی این خدمت جدید را حاصل همکاری و همدلی دو حوزه بهداشت و درمان در استان دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: این اقدام ارزشمند، گام موثری در کاهش مرگ و میر نوزادان و بهبود فرآیندهای درمانی آنان می شود.

 

او در ادامه از تلاش های دست اندرکاران و حمایت رئیس دانشگاه برای پیشگامی در راه اندازی این خدمت جدید در شیراز، قدردانی کرد.

دکتر «حمیدرضا پارسا» رئیس اداره سلامت نوزادان و کودکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گزارشی از نحوه عملکرد بانک شیر مادر شیراز، اقدامات انجام شده برای راه اندازی، نشست های کارگروه راه اندازی این خدمت جدید، برگزاری سمینارهای علمی از قبیل سمینار KMC ، تامین نیروی انسانی، تجهیزات و خدماتی نظیر اتاق پاستوریزاسیون، تدوین شیوه نامه کنترل عفونت بانک شیر و جلب حمایت نیکوکاران برای توسعه این خدمت ارائه کرد.

 

دکتر «نوید امیدی فر» رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت زینب(س) نیز در ادامه ضمن معرفی بیشتر این مرکز درمانی به مسوولان حاضر در این آئین، خدمات این مرکز را در زمینه سلامت مادران و نوزادان، بیان کرد.

او بهره برداری از این خدمت را حاصل تلاش و همکاری مشترک معاونت های بهداشت و درمان دانشگاه دانست که موجب بهبود فرآیندهای سلامت نوزادان می شود. 

این آئین با حضور دکتر «علیرضا رئیسی» معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر «سید حامد برکاتی» مدیرکل دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، نمایندگان دفتر ریاست جمهوری، «بهار عظمتی» نماینده سازمان یونیسف، دکتر «علی بهادر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «سید فاطمه دستغیب» مشاور استاندار در امور بانوان، دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جمعی از مسوولان، صبح امروز در بیمارستان حضرت زینب(س) شیراز برگزار شد و دومین بانک شیر مادر کشور، به بهره برداری رسید./۱۰۱

پایان خبر

نظر شما