شناسهٔ خبر: 34492419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

آتش سوزی مهیب اتوبوس در ترکیه

پایگاه خبری، تحلیلی و اقتصادی جهان صنعت نیوز – جهان صنعت به شما قدرت تحلیل و پیشبینی می‌دهد یک اتوبوس در ترکیه که حامل 37 نفر بود با مشتعل شدن دستگاه قهوه ساز آتش گرفت و 5 نفر کشته و 15 نفر زحمی شدند. شهردار این شهر ازدحام را علت تلفات دانست

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز: آتش سوزی مهیب اتوبوس در ترکیه در این کشور خبرساز شد. این اتوبوس مسافربری در شهر بالیسکیر ترکیه دچار آتش سوزی شد و دست کم ۵ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند. این حادثه ۱۵ مجروح نیز برجای گذاشت که همگی به بیمارستان منقل شدند.

آن چنان که روزنامه «Hurriyet» گزارش کرده است، این اتوبوس حامل ۳۷ مسافر بود. این آتش سوزی از دستگاه قهوه ساز اتوبوس شروع شده است.

به گفته شهرداری بالیکسیر، وقتی راننده متوجه شروع آتش می شود اتوبوس را متوقف کرده و از مسافران می خواهد که از اتوبوس خارج شوند. اما مسافرین که وحشت زده شده بودند با ازدحام بیش از حد باعث کشته و مجروح شدن ۲۰ نفر شدند.

این اتوبوس از شمال غرب استان چناق‌قلعه در حال حرکت بود که درمسیر بزرگراه بین دو شهر بالیکسیر به آنکارا آتش گرفت

چهار نفر از ۱۵ زخمی این حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند اما همچنان ۱۱ نفر دیگر تحت درمان هستند. در زمان حادثه، در این اتوبوس ۳۷مسافر و سه خدمه حضور داشتند.

مقام‌های ترکیه می‌گویند باتوجه به اینکه تیم فنی هنوز ارزیابی خود از حادثه را ارائه نکرده، نمی‌توان به‌طور قطعی دلیل حادثه را بیان کرد اما یافته‌ها نشان می‌دهند که آتش سوزی از داخل اتوبوس آغاز شده است.

تصاویر ویدئویی از این حادثه نیز نشان می‌دهد که دود ناشی از آتش از داخل اتوبوس به بیرون زبانه می‌کشد.

رسانه‌های ترکیه از بازداشت راننده اتوبوس برای انجام تحقیقات خبر داده‌اند.

لازم به ذکر است که ترکیه در سال های گذشته یکی از حادثه خیز ترین کشورهای جهان بود و سالیانه تعداد زیادی از مردم این کشور در جاده ها کشته می شدند.

در پی تلفات بسیار بالای رانندگی در این کشور از یک دهه گذشته فرهنگ سازی های گسترده ای در زمینه پرهیز مردم از رانندگی های پر خطر و دعوت به رعایت قوانین و به کار بستن احتیاط بیشتر در دستور کار نهادهای عمومی و غیر دولتی و رسانه های عمومی قرار گرفت که تا حدود زیادی موفقیت آمیز بود.

در این کمپین ها چهره های مشهور هنری، ورزشی و سلبریتی های حوزه های مختلف همکاری و مشارکتی همه جانبه داشتند.

دولت نیز از این کمپین های فراگیر خمایت می کرد و این جنبش همگانی دستاوردهای قابل توجهی برای این کشور به همراه داشت.

آتش سوزی مهیب اتوبوس در ترکیه

نظر شما