شناسهٔ خبر: 34491417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

مقر نظامی رژیم سعودی در «الدمام» با موشک دور برد انصارالله منهدم شد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی : موشک بالستیک جدید و دوربُرد«برکان ۳» انصارلله یمن پس از شکافتن فضای عربستان و با غرش در آسمان شهرها و استان های مختلف این کشور وسیع، پس از عبور از چندین شهر و پایگاه مهم نظامیان سعودی و امریکایی، هدف خود در شهر «الدمام»، واقع در شرقی ترین منطقه عربستان در سواحل خلیج فارس را منهدم کرد‌.

انصارالله یمن در تازه ترین غافلگیری نظامی خود با شلیک یک فروند موشک بالستیک دوربُرد و قدرتمند «برکان ۳»، با انهدام پایگاه نظامی «الدمام» در عمق خاک عربستان و در فاصله ۱۲۰۰ کیلومتری مرز یمن ، بار دیگر نه تنها ائتلاف سعودی ، که منطقه و جهان را متحیر کرد.

شبکه خبری «روسیا الیوم» در همین رابطه ضمن اعلام این خبر، آن را «تحولی بی‌سابقه»‌ در جنگ یمن خواند و تأکید کرد : این حمله که یک پایگاه نظامی در «الدمام» را هدف قرار داد با یک موشک بالستیک دوربُرد انجام شد و در مسیر حرکت آن، چندین پایگاه نظامی سعودی و آمریکایی از جمله پایگاه «ملک خالد»، در منطقه بسیار مهم «خمیس مشیط‌»، پایگاه هوایی «شاهزاده سلطان»، در جنوب شرق ریاض و محل استقرار آمریکایی ها ،پایگاه هوایی «اسکان»، و همچنین پایگاه مهم «ملک عبدالعزیز» قرار داشتند که می توانند از این پس هدف موشک های انصارالله یمن قرار بگیرند.

از طرفی، همزمان با این حمله دوربرد و موفق ، یگان موشکی ارتش و کمیته انصارالله یمن با شش فروند موشک ، مواضع ائتلاف سعودی در استان های «نجران» و «عسیر» عربستان را نیز هدف قرار دادند که این حملات نیز چندین کشته و زخمی از میان متجاوزان در پی داشت.

از سویی، القاعده نیز با حمله به نیروهای دولت مستعفی یمن در استان «ابین»، ۱۹ تن از آنان را از پا درآورد و شماری را نیز زخمی کرد. یکی از مسئولان دولت مستعفی یمن در همین رابطه‌ اعلام کرد‌: عناصر القاعده به پادگان «المحفد» در استان «ابین»، واقع در جنوب یمن حمله کرده و با نیروهای دولت مستعفی درگیر شده است که در جریان این حمله ۱۹تن از این نیروها کشته شدند.

در چنین شرایطی، وزیر دفاع دولت وابسته به جنبش انصار الله، عربستان را به حملات شدید و غافلگیرانه‌ای در عمق خاک این کشور در صورت ادامه عملیات‌ نظامی ریاض تهدید کرد.«محمد ناصر العاطفی»، وزیر دفاع دولت وابسته به انصار الله در مراسم اختتامیه دوره‌های نظامی تخصصی در حوزه امنیت نظامی اظهار داشت : خون قربانیان حمله بازار

«آل ثابت» در منطقه «قطابر» در استان «صعده» و دیگر قربانیان حملات ائتلاف سعودی ضد یمن هرگز پایمال نخواهد شد.

العاطفی با اشاره به عملیات‌ ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمنی‌ها، تعهد داد که جنایات دشمن در حق غیرنظامیان یمنی توسط نیروهای دلاور ارتش و انصارالله یمن در هم شکسته خواهند شد.‌وی گفت: یگان موشکی و پهپادی انصارالله به یک نیروی بازدارنده استراتژیک تبدیل شده و دستاوردهای بزرگی تا عمق خاک دشمن داشته است. العاطفی تاکید کرد: تا زمانی که دشمن به اقدامات متجاوزانه و محاصره خود ادامه دهد، نیروهای ائتلاف سعودی حملات ویژه و غافلگیرکننده بیشتری را در عمق خاک خود از ما دریافت می کنند.

نظر شما