شناسهٔ خبر: 34463148 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

۴۰ مزدور عربستان به اسارت نیروهای یمنی درآمدند

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی: سخنگوی نیروهای مسلح یمن از به اسارت گرفتن بیش از ۴۰ نفر از عناصر مزدور و شبه‎نظامی وابسته به ائتلاف سعودی در غرب منطقه «عسیر» عربستان خبر داد.
«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک نشست خبری گفت : نیروهای ارتش یمن و انصارالله بیش از ۴۰ نفر از عناصر مزدورعربستان را در غرب منطقه «عسیر» به اسارت گرفتند.وی افزود: این شمار از عناصر مزدور در عملیات نیروهای یمنی در غرب «عسیر» عربستان و پس از درگیری سنگین با شبه‌نظامیان به اسارت درآمدند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که در این عملیات، دهها نفر از شبه‎ نظامیان ائتلاف سعودی نیز کشته و زخمی شدند.
نیروهای ارتش یمن و انصارالله همچنین پنج فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» را به سمت محل استقرار شبه‎‌نظامیان در «نجران» شلیک کردند که به کشته و زخمی شدن دهها تن از مزدوران ائتلاف سعودی انجامید. ارتش و کمیته های مردمی یمن همچنین مواضع متجاوزان سعودی در شهر مرزی «نجران» را هدف حملات توپخانه‌ای موشکی گسترده قرار دادند.
نیروهای یمنی در استان «الضالع» نیز طی عملیاتی ضربات سنگینی به صفوف مزدوران سعودی وارد کردند. طبق اعلام رسانه های عربی، نیروهای یمنی تجمعات مزدوران سعودی در جبهه «قعطبه» واقع در استان الضالع را هدف قرار دادند که به دنبال این عملیات، شماری از عناصر مزدور سعودی کشته و تعدادی از خودروهای نظامی آنها نیز منهدم شد. از سوی دیگر، متجاوزان رژیم سعودی نیز منطقه «الحوبان» در استان «تعز» یمن را هدف حمله خمپاره ای قرار دادند. منابع یمنی همچنین از حملات توپخانه ای ائتلاف متجاوز سعودی علیه مناطقی در «الحدیده» خبر دادند.
در چنین شرایطی، وزیر مشاور در دولت قطر به کشورهای عضو ائتلاف سعودی هشدار داد که در صورت عدم خروج از یمن، بهای آن را خواهند پرداخت.«حمد الکواری» از وزرای مشاور دولت قطر که در سطح معاون نخست‌وزیر است به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس توصیه کرد که از یمن خارج شده و یمن را به یمنی‌ها بسپارند.الکواری در صفحه توئیتر خود با اشاره به اینکه یمن یکی از کشورهای اصیل و دارای تمدن است، نوشت: اگر کشورهای خلیج فارس آن زمان که شرایط فراهم بود به توسعه یمن کمک می‌کردند اکنون به منبعی برای خیر و امنیت تبدیل شده بود.وی با اشاره به اینکه بایستی یمن را به حال خود رها کرد، نوشت: هر کسی در امور داخلی یمن دخالت کرد بهای آن را پرداخت .‌در همین حال، یک مقام ارشد سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد: جنگ‌افروزی علیه یمن این کشور عربی را ۲۰سال به عقب برده است.«آچیم اشتاینر»، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس تصریح کرد: بخش زیادی از اقتصاد یمن دچار فروپاشی شده است و مردم واقعاً پول برای خرید غذا ندارند.وی اضافه کرد: هزاران مدرسه تعطیل شده‌اند، میلیون‌ها کودک قادر به حضور در مدرسه نیستند و یک نسل از آموزش و پرورش محروم شده است .این مقام سازمان ملل تصریح کرد: از میان هر سه یمنی ، یک نفر به دلیل گرسنگی شدید در معرض خطر مرگ قرار دارد.

نظر شما