شناسهٔ خبر: 34403998 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین تحولات سوریه؛

ضربه سهمگین ارتش سوریه به تروریستهای جبهه النصره/ سرکرده داعش در خاک سوریه بسر می برد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- ارتش سوریه ضربه سهمگین به تروریستهای جبهه النصره وارد کرد و منطقه الجبین را به کنترل خود در آورد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، ارتش سوریه پس از درگیری با تروریست های جبهه النصره در حومه شمال غربی حماه، کنترل منطقه الجبین را در اختیار گرفت.

ضربه سهمگین ارتش سوریه به تروریستهای جبهه النصره
ارتش سوریه در پاسخ به اقدام تروریست های "جبهه النصره" در نقض دائم آتش بس در منطقه کاهش تنش، با موشک باران مواضع آنها در حومه جنوب شرقی ادلب و حومه شمال غرب حماه، یک دستگاه خودروی آنها را منهدم کرده و تعدادی از تروریست ها را به هلاکت رساندند.
به گزارش خبرگزاری سانا ارتش سوریه با شناسایی و رصد یک دستگاه خودروی چهار زمانه که یک قبضه مسلسل و تعدادی تروریست روی آن سوار شده بودند، آن را با یک فروند موشک هدف قرار داده و ضمن انهدام آن، تمام تروریست های موجود در آن را به هلاکت رساندند.
این خودرو در جاده فرعی در روستای "رجم القط" در حومه جنوب شرقی ادلب به سمت مواضع ارتش در حال حرکت بود.
به گزارش خبرنگار سانا، در حومه شمال غربی حماه نیز یگانی از ارتش سوریه مواضع تروریست های موسوم به "کتائب العزه" در شهرک "کفرزیتا" را زیر آتش توپخانه گرفتند. در حمله استحکامات و تجهیزات تروریست ها نابود شده و تعدادی از آنها نیز به هلاکت رسیدند.

هلاکت نزدیک به هزار تروریست در سوریه
دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان، هلاکت 998 عنصر مسلح از گروه های تروریستی را در سوریه رصد کرده است که 621 نفر از آنها به سازمان القاعده وابسته بودند.
به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان، نزدیک به هزار تروریست در حمله جنگنده های ارتش سوریه و روسیه، درگیری های زمینی و گلوله باران مواضع تروریست ها در منطقه کاهش تنش در ادلب (شامل جبهه های حومه جنوبی و جنوب غربی ادلب، حومه شمال و شمال غربی حماه و حومه شمالی لاذقیه) به هلاکت رسیده اند.
به گزارش پایگاه خبری مراسلون، مرکز دیده بان حقوق بشر، این آمار را از 30 آوریل گذشته جمع آوری کرده است.

80 درصد سوریه تحت تسلط ارتش قرار دارد
وزیر خارجه سوریه گفت که اوضاع در این کشور در مقایسه با سال گذشته بسیار بهتر شده و دمشق اصرار دارد تا تمامی نیروهای خارجی غیر قانونی، سوریه را ترک کنند.
«ولید معلم» وزیر خارجه سوریه که در بلاروس به سر می‌رود، امروز (دوشنبه) گفت که دمشق و مینسک در خصوص برگزاری نشستی برای بررسی همکاری اقتصادی و فنی و توسعه روابط دو جانبه، توافق کرده‌اند.
به نوشته روسیا الیوم، او در گفت‌و‌گو با شبکه «بلاروس 1» تأکید کرد که با همکاری و اقدامات مشترک می‌توان کارهای زیادی برای رفاع مردم دو کشور انجام داد و همکاری‌های اقتصادی باید همسطح با روابط سیاسی سطح بالای فی مابین، توسعه یابد.
او در خصوص شرایط فعلی کشورش نیز گفت که اوضاع سوریه در مقایسه با سال گذشته بسیار بهتر شده و 80 درصد سوریه اکنون تحت تسلط دولت قرار دارد؛ اما خطر تروریسم همچنان در شمال غرب و شمال شرق سوریه دیده می‌شود و دولت مصمم است تا تمامی کشور را از تروریسم پاکسازی کند.
وزیر خارجه سوریه در ادامه تأکید کرد که دولت این کشور تمامی اقدامات ممکن را برای خروج تمامی نیروهای خارجی که به طور غیر قانونی در سوریه حضور دارند، انجام خواهد داد و همزمان با جنگ علیه تروریسم، اقدامات سیاسی و تلاش برای اجرای برنامه بازسازی نیز پیگیری می‌شود.
او تروریسم را «وبای جهانی» توصیف کرد و گفت که امکان دارد این پدیده گسترش یافته و کشورهای دیگر را نیز در بر گیرد بنابراین جامعه جهانی باید از تلاش‌های سوریه برای مبارزه با تررویسم حمایت کنند.
«ولید معلم» وزیر خارجه سوریه در تاریخ 31 تیر گذشته به دعوت «ولادیمیر ماکی» همتای بلاروسی خود به این کشور سفر کرد.

آمریکایی‌ها گروه‌های تروریستی را در سوریه آموزش می‌دهند
فرمانده عملیات ستادکل نیرو‌های مسلح روسیه اعلام کرد: آمریکایی‌ها گروه‌های تروریستی را در سوریه آموزش می‌دهند.
"ژنرال سرگئی رودسکوی" گفت: براساس اطلاعات موثق، نیرو‌های آمریکایی مستقر در سوریه، در حال تسلیح و آموزش گروه‌های تروریستی در خاک سوریه هستند.
فرمانده عملیات ستادکل نیرو‌های مسلح روسیه افزود: تنها در منطقه «التنف» سوریه که در کنترل آمریکایی‌ها است، بیش از 2 هزار و 700 تروریست زیرنظر نیرو‌های آمریکایی در حال طی آموزش نظامی هستند.
"ژنرال سرگئی رودسکوی" با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی مستقر در خاک سوریه از حمایت مالی و تسلیحاتی آمریکا و هم پیمانان این کشور بهره‌مند هستند، گفت: آمریکایی‌ها باید حمایت از تروریست‌ها را خاتمه دهند.

سرکرده داعش در خاک سوریه بسر می برد
یک نهاد اطلاعاتی عراقی از حضور سرکرده گروهک تکفیری تروریستی داعش در خاک سوریه خبر داد.
روزنامه القدس العربی چاپ لندن در شماره امروز خود در اینترنت به نقل از یک نهاد اطلاعاتی وابسته به وزارت کشور عراق گزارش داد ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش در سوریه بسر می‌برد و از نفوذ قوی در میان این گروهک برخوردار است.
ابوعلی البصری رئیس واحد موسوم به باز‌های اطلاعاتی (الصقور الاستخباریة) به روزنامه الصباح عراق گفته است: ابراهیم السامرائی ملقب به البغدادی پس از تحمل شکست نظامی در عراق و سوریه همواره در معرض خطر است و اکنون به همراه معاونانش در سوریه بسر می‌برد. اولویت البغدادی مقابله با تهدیدات اطلاعاتی است. وی به علت کشته شدن شماری از تروریست‌ها ناچار به تغییراتی در این گروهک شده است. البغدادی پیش از آزادسازی دیرالزور در منطقه هجین واقع در جنوب شرقی این استان سوریه در حمله باز‌های اطلاعاتی با هماهنگی نیروی هوائی عراق از ناحیه ستون فقرات مورد اصابت ترکش قرار گرفته و دو دستش فلج شده است.
پس از اعلام رسمی شکست داعش در عراق اواخر سال 2017 اعضای باقیمانده این گروهک پراکنده شدند و به جنگ خیابانی روی آوردند و البغدادی به صورت کامل از انظار پنهان شد. وی برای نخستین بار پس از سال 2014، ماه آوریل گذشته در ویدئویی 18 دقیقه‌ای دیده شد که از جنگ‌های طرفدارانش در عراق و سوریه سخن می‌گفت.

نظر شما