شناسهٔ خبر: 34390160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

نیویورک‌تایمز: مدیر اطلاعات ملی آمریکا کناره‌گیری می‌کند/«جان راتکلیف» نامزد ریاست سازمان اطلاعات آمریکا شد

رئیس جامعه اطلاعاتی آمریکا که از اعضای ارشد دولت این کشور به شمار می‌آید، احتمالا ظرف چند روز آینده از دولت ترامپ کناره می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز یکشنبه به نقل از منابع مطلع نوشت «دن کوتس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا احتمالا ظرف روزهای آینده از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

منابع مطلع به نیویورک‌تایمز گفته‌اند که کوتس در موضوع پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور اختلاف نظر دارد و از حملات مداوم او به جامعه اطلاعاتی نیز ناخرسند است.

به نوشته این روزنامه، ترامپ برای جایگزینی کوتس، «جان راتکلیف» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان را در نظر دارد. راتکلیف از حامیان سرسخت ترامپ به شمار می‌آید و در جریان جلسه اخیر «رابرت مولر» بازپرس سابق پرونده انتخابات سال ۲۰۱۶، او را به سختی به چالش کشید.

پایگاه «آکسیوس» نوشته است که عملکرد راتکلیف در این جلسه، ترامپ را به او علاقمند کرده و موجب شده تا این نماینده ایالت تگزاس، به گزینه اصلی برای ریاست جامعه اطلاعاتی آمریکا بدل شود.

ترامپ: جان راتکلیف، نامزد مدیریت اطلاعات ملی است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی اعلام کرد: «من با خوشحالی اعلام می‌کنم که جان راتکلیف، نماینده محترم تگزاس در کنگره از طرف من برای سمت رئیس اطلاعات ملی (آمریکا) نامزد می‌شود.»

وی افزود: «جان، دادستان پیشین آمریکا، برای کشوری که عاشق آن است این سمت را هدایت خواهد کرد. دن کوتس (رئیس کنونی اطلاعات ملی) در تاریخ ۱۵ آوریل از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. می‌خواهم از دن به خاطر خدمات عالی‌اش به کشورمان تشکر کنم. نام رئیس موقت اطلاعات ملی به زودی اعلام می‌شود.»

نماینده جمهوریخواه تگزاس نامزد ریاست سازمان اطلاعات آمریکا شد
رئیس جمهور آمریکا «جان راتکلیف» نماینده ایالت تگزاس را به عنوان گزینه ریاست سازمان اطلاعات ملی این کشور معرف کرد.


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جان راتکلیف نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا را به عنوان گزینه ریاست سازمان اطلاعات ملی این کشور معرفی کرد. 

روزنامه «نیویورک‌تایمز» روز یکشنبه به نقل از منابع مطلع نوشت «دن کوتس» مدیر اطلاعات ملی آمریکا احتمالا ظرف روزهای آینده از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

ترامپ با تایید این موضوع در حساب توئیتری خود نوشت: کوتس روز ۱۵ اوت از سمت خود کناره گیری می‌کند.

وی افزود: «خوشحالم که جان راتکلیف از ایالت تگزاس را به عنوان نامزد این پست معرفی می‌کنم تا به عنوان رئیس سازمان اطلاعات ملی در کنار من باشد. سرپرست این سازمان نیز به زودی معرفی خواهد شد.»

ترامپ از خدمات دن کوتس نیز تقدیر کرده است.

 راتکلیف از حامیان سرسخت ترامپ به شمار می‌آید و در جریان جلسه اخیر «رابرت مولر» بازپرس سابق پرونده انتخابات سال ۲۰۱۶، او را به سختی به چالش کشید.

پایگاه «آکسیوس» نوشته است که عملکرد راتکلیف در این جلسه، ترامپ را به او علاقمند کرده و موجب شده تا این نماینده ایالت تگزاس، به گزینه اصلی برای ریاست جامعه اطلاعاتی آمریکا بدل شود.

برچسب‌ها:

نظر شما