شناسهٔ خبر: 34304140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول بازرسی اداره صنعت معدن و تجارت دماوند خبر داد؛

صادرات ۲۰۷۰ تن سیب درختی به روسیه عراق واستان های اطراف دماوند

دماوند- مسئول بازرسی صنعت معدن و نظارت بر سردخانه های دماوند از صادرات ۲۰۷۰ تن سیب درختی به روسیه عراق واستان های اطراف دماوند خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی یزدان پرست در گفتگو با خبرنگار مهر، از صاردات داخلی و خارجی ۲۰۷۰ تن سیب استراتژیک از سردخانه دماوند خبر داد و اظهار داشت: مقدار ۲۰۷۰ تن سیب درختی که سهمیه شب عید مردم ایران بوده و باید در ایام نوروز در اختیار مردم کشورمان قرار می‌گرفت هم اکنون تحت عنوان سیب استراتژیک ملی صادر می‌شود.

یزدان پرست افزود: این سیب‌ها به کشورهای روسیه، عراق و استان‌های هم جوار شهرستان دماوند صادرمی شود.

وی با بیان اینکه این سیب‌ها که قرار بود شب عید در میان سفره های هفت سین بسیاری از مردم کشورمان قرار بگیرد اما جای آن خالی بود گفت: مقداری سیب بر مبنای استراتژی و به ضرورت دولت برای تنظیم بازار در انبار (سردخانه دماوند) ذخیره شده است تا در اختیارمردم قرار بگیرد ولی در ایامی که ضرورتی بر عرضه این محصول در بازار وجود نداشته، و همچنان این محموله در سردخانه موجود بوده است و سیاست گذاری این مساله نیز بر عهده تعاونی باغداران کشور است.

وی خاطرنشان کرد درحال حاضر از این میزان سیب حدود ۹۵۰ تن در سردخانه دپو شده که به علت اقتصادی نبودن این میزان سیب چند روزی است که سردخانه خاموش شده است و به لحاظ اینکه سیب به گنداب تبدیل نشود روزانه در حال خارج کردن سیب به میزان ۱۰۰ تن جهت ابمیوه و کنسانتره به کشور عراق و استان‌های هم جو ار هستند.

نظر شما