شناسهٔ خبر: 34283198 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

روایت جدید فرمانده سپاه از دستگیری چند آمریکایی‌

مهر : فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نباید بیگانگان حرف اول را در خلیج فارس بزنند.

صاحب‌خبر -

سردار علیرضا تنگسیری بعد از ظهر سه شنبه در همایش «طراحی دستگاه حفاظت خوردگی جریان تزریقی در شناورها» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری برگزار شد، طی سخنانی گفت: کشور ما ۲۲۰۰ کیلومتر آب در جنوب و حدود ۱۲۰۰ کیلومتر ساحل در شمال کشور دارد و می‌توان ایران را کشوری دریایی دانست، که این امر نیازمند اقتدار کشور در آب است.

وی با بیان اینکه حضور بیگانگان در خلیج فارس به گذشته باز می‌گردد، گفت: خلیج فارس همواره برای جهان ارزشمند بوده است، حضور مقتدر ما در دریا نیازمند به کار علمی از ساخت شناورها، موج شکن‌ها و… است و اعتقاد ما بر این است، که از دانشگاه‌ها و نخبگان علمی در نیروی دریایی سپاه استفاده شود و امروز افتخار ما ارتباط با ۳۲ دانشگاه کشور است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: نباید بیگانگان در خلیج فارس حرف اول را بزنند، امروز ایران اسلامی در خلیج فارس و تمام مرزهای حاکمیتی خود با اقتدار حضور دارد و این اقتدار برگرفته از خون شهدا است.

وی گفت: ما ۲ بار آمریکایی‌ها را در خلیج فارس گرفتیم، که یک بار در سال ۸۲ و در ورودی اروند بود، که ۴ آمریکایی و ۲ کویتی بود، که رسانه‌ای نشد، ۸ انگلیسی را گرفتیم، که به ذلت افتادند، مستندات آن موجود است، استعمارگران در گذشته در کشور ما حکومت می‌کردند، اما امروز دوران زورگویی استعمارگران به پایان رسیده است.

 

نظر شما