شناسهٔ خبر: 34281313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ملکی خبر داد:

آتش سوزي در يکي از برج هاي سعادت آباد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمت ایمنی شهرداری تهران از وقوع حادثه حریق در یکی از برج های سعادت آباد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهرنوشت، جلال ملکی با بیان اینکه ساعت ١١ و 5٠ امروز یک مورد آتش سوزی در ساختمان مسکونی در سعادت آباد - بلوار فرحزادی به سامانه ١٢5 آتش نشانی اعلام شد، اظهار کرد: با توجه به حساسیتی که آتش سوزی در برج ها ایجاد می کند سه ایستگاه آتش نشانی به همراه گروه نجات و یک نردبان الکترونیکی و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شد.
وی با بیان اینکه آتش نشانان به مدت 4 دقیقه به محل حادثه رسیدند، گفت: آتش سوزی در یکی از واحد‌های هشتاد متری در طبقه همکف یک مجتمع 4٠ واحدی مسکونی رخ داد.
سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اضافه کرد: در این واحد مقدار زیادی وسایل تولد وجود داشت که کاملا شعله ور شدند و دود در حال سرایت به طبقات بالایی بود.
ملکی با بیان اینکه اطلاعات اولیه حاکی از محبوس شدن چندین نفر در طبقات بالایی و در وضعیت ناایمن بود، تصریح کرد:آتش نشانان به چند گروه عملیاتی تقسیم شدند، یک گروه با تجهیزات خاموش کننده به داخل واحد نفوذ کردند و مشغول خاموش کردن آتش شدند و به طور هم زمان گروه های دیگر با دستگاه های تنفسی به طبقات بالایی رفتند و عملیات نجات افراد گرفتار را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه بیش از ٣٠ نفر از طبقات به کمک آتش نشانان به سلامت از محل خارج شدند، گفت: مالک واحد که مردی ٨٠ ساله بود کمی دچار دود گرفتی شد که برای درمان تحویل عوامل اورژانس شد.
ملکی با اشاره به اینکه آتش سریع خاموش و از سرایت به اطراف جلوگیری شد، عنوان کرد: در حال حاضر نیروهای ما در حال لکه گیری و ایمن سازی محل هستند. بررسی ها نشان می داد ساختمان فاقد سیستم های اعلام حریق بوده و علی رغم بارها تاکید این موضوع از معضلات ساختمان های بلندمرتبه است.

نظر شما