شناسهٔ خبر: 34269067 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

آقازاده ها وام ها را پس نمی دهند، مردم باید تاوان بدهند!

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: آقازاده ها و گردن کلفت ها وام های بانکی چند صد میلیاردی خود را پس نمی دهند، آن وقت مردم باید تاوان آنها را بدهند.

صاحب‌خبر -

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی بسیاری گریبانگیر مردم شده و بخش زیادی از خانواده ها و به ویژه جوانان و زوج های جوان، برای تامین نیازهای خود، نیازمند دریافت وام های بانکی هستند.

وی افزود: فارغ از اینکه وام های بانکی با چه شرایطی و با چه نرخ سودی به مردم داده می شود، باید گفت که نحوه پرداخت این وام ها نیز بسیار سخت بوده و بخش زیادی از مردم و به ویژه افرادی که دوست و آشنایی در دستگاه های اجرایی و دولتی ندارند، قید گرفتن وام را زده اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: امروز اگر یک زوج جوان برای گرفتن وام ازدواج به بانکی مراجعه کنند، علیرغم اینکه طبق قانون و ابلاغ بانک مرکزی فقط باید یک ضامن ارائه دهند، بانک ها به مردم می گویند حتما باید سه ضامن داشته باشند که از این سه ضامن، دو نفر نیز حتما باید کارمند دولت و دارای برگه کسری از حقوق باشند!

حاجی دلیگانی گفت: وقتی از بانک ها می پرسیم چرا به این اندازه سخت گیری می کنید، می گویند معوقات بانکی زیاد شده است. بعد که تحقیق می کنیم، می بینیم آقازاده ها و گردن کلفت ها وام های چند صد میلیاردی را پس نمی دهند و تاوان آن را باید مردمی که به دنبال 10 میلیون تومان وام هستند، بدهند.

وی تاکید کرد: بارها به مسوولان دستگاه های مرتبط تذکر داده ایم و خواسته ایم که شرایط وام به افراد کم درآمد، کارمندان و کارگران و به ویژه زوج های جوانی که به دنبال وام ازدواج هستند را تسهیل کنند، اما متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

حاجی دلیگانی در پایان گفت: با این شرایط بسیاری از مردم قید گرفتن وام را زده اند و در ایجاد چنین شرایطی باید مدیران بانک ها و بانک مرکزی پاسخگو باشند.

نظر شما