شناسهٔ خبر: 34237553 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

خرازی در دیدار نایب رئیس حماس: معامله قرن محکوم به شکست است

صاحب‌خبر -
 

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان این که رابطه خوبی بین ایران و حماس وجود دارد، افزود:‌ در مورد معامله قرن این طرح محکوم به شکست است و عدم حضور کشورهای مختلف در اجلاس منامه نشانه شکست حرکتی بود که از طرف آمریکایی‌ها آغاز شده بود .

به گزارش ایسنا سید کمال خرازی دیروز پس از دیدار با «صالح العاروری» نایب رئیس جنبش حماس گفت:‌ گفتگوهای مفصلی در حوزه‌های مختلف انجام شد. آنچه مهم است شفافیت سیاست‌های دشمنان اسلام و فلسطین در حمایت از اسرائیل غاصب است. این مساله آگاهی وسیعی در بین فلسطینیان به وجود آورده است که در برابر توطئه‌های بیگانگان بایستند.

وی افزود: نمونه واضح این مساله معامله قرن است که عموم فلسطینی‌ها و گروه‌های مختلف و همچنین دولت خودگردان فلسطین در برابر این حرکت ایستاده‌اند و آن را محکوم کردند. در دنیای امروز دیگر همه چیز شفاف شده است و اگر در گذشته‌ تردیدی وجود داشت که احیانا آمریکایی‌ها می‌خواهند نقش واسطه را بین فلسطین و اسرائیل بازی کنند امروز مشخص است که ۱۰۰ در صد در حمایت از اسرائیل گام بر می‌دارند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی همچنین بیان کرد:‌ در این دیدار مسائل و مشکلات مربوط به قدس شریف و غزه از سوی نایب رئیس حماس مطرح و اعلام شد که روح مقاومت و ایستادگی امروز در فلسطین به خصوص در غزه مشاهده می‌شود که در برابر فشارها و ظلم‌هایی که از طرف اسرائیل و طرفداران آن اعمال می‌شود، ایستاده است.

خرازی خاطر نشان کرد: ‌امیدواریم با ایستادگی که ملت فلسطین از خود نشان می‌دهند و انتقال آن به نسل‌های آینده روزی شاهد پیروزی کامل فلسطین باشیم و آن روز را در قدس شریف جشن بگیریم.

وی با تاکید بر این که مسلما معامله قرن محکوم به شکست است گفت: چنانچه خودشان هم اذعان کردند از جلسه‌ای که در منامه برگزار شد چیزی دستگیرشان نشد. البته بعضی از کشورها در خیانت از آرمان فلسطین در این اجلاس شرکت کردند ، اما آنچه مهم است کشورهای زیادی هم شرکت نکردند. از فلسطین هم کسی حضور نداشت و این اتفاق خود نشانه شکست حرکتی است که از طرف آمریکایی‌ها آغاز شده بود.

خرازی تاکید کرد:‌ رابطه خوبی بین ایران و حماس وجود دارد و این مساله خود یک آگاهی دهنده و خبر مهمی‌است که این رابطه رو به گسترش بوده و عزیزان ما در حماس هم به اتکای خودشان از توان بالایی برای ایستادگی و مقاومت در برابر اسراییل

برخوردار‌ند. وی‌گفت: نفس این سفر نشان می‌دهد عزیزان ما در فلسطین همچنان پابرجا هستند و بر آرمان خودشان می‌ایستند و از حمایت ایران برخوردار‌ند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار با معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی‌فلسطین (حماس) هم بر تداوم حمایت ایران از فلسطین تاکید کرد و گفت: آزادی فلسطین و قدس شریف از آرمان‌های بزرگ جمهوری اسلامی‌است.وزیر پیشین امور خارجه در این دیدار با اشاره به این که آزادی فلسطین و قدس شریف از آرمان‌های بزرگ جمهوری اسلامی‌است، افزود: ایران از ابتدای انقلاب «سعی بلیغ» در حمایت از مبارزان فلسطین داشته است.

العاروری ضمن قدردانی از مواضع عملی ایران در موضوع فلسطین، ابراز امیدواری کرد: همکاری برادرانه ایران و فلسطین تا زمان

آزاد‌سازی قدس ادامه داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به تحریم‌های غرب علیه ایران گفت: امیدوارم این تحریم‌ها هرچه زودتر رفع شود.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین هم نوشت: این سفر در شرایط منطقه‌ای حساسی صورت می‌گیرد و هنیه رهبر حماس آن را سفری مهم خوانده و گفته است که منتظر نتایج مهمی ‌از این سفر هستیم.

العاروری را در این سفر موسی ابومرزوق و حسام بدران از اعضای دفتر سیاسی حماس و ماهر صلاح مسئول منطقه خارج این جنبش و برخی دیگر از اعضا همراهی می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما