شناسهٔ خبر: 34213968 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

عربستان ‌‌، «صنعا» و «صعده» یمن را هدف حملات بی امان‌ قرار داد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی : جنگنده های عربستان در واکنش به موفقیت های میدانی انصارالله و شکست‌های پی در پی نیروهای ائتلاف سعودی ، مناطق مختلف یمن از جمله استان «صعده» و همچنین « صنعا» پایتخت این کشور را آماج حملات وحشیانه و بی‌هدف خود قرار دادند.
ائتلاف سعودی با چندین حمله هوایی ، مناطقی از یمن را هدف قرار داد. این ائتلاف‌ در بیانیه‌ای از آغاز موج جدیدی از حملات هوایی به نقاطی در صنعاء ، پایتخت یمن خبر داد و آن را آغاز «عملیاتی منحصر به فرد»
نامید.
در بیانیه ائتلاف آمده است: اهدافی نظامی شامل سایت‌های پدافند هوایی و انبارهای موشک‌های بالستیک انصارلله در این حملات هدف قرار گرفته اند.«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی مدعی انهدام پنج سایت پدافند هوایی و انبار موشک بالستیک انصارالله و ارتش یمن شد و گفت: این حملات ادامه روند پیشین برای حمله به توان پدافندی یمن است.
«اسکای نیوز » نیز گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف عربی به اهداف و اردوگاه‌های وابسته به انصارالله یمن در مقر سابق لشکر زرهی یکم و ساختمان فرمانده پدافند هوایی در شمال غرب صنعا حمله کردند. بر اساس این گزارش، همچنین اردوگاه‌های «الصُباحه» و «الصمع» و «الفریجه» در غرب صنعاء نیز هدف قرار گرفته شده اند.وبگاه خبری «المشهد الیمنی» نیز اعلام کرد که ائتلاف سعودی بیش از پنج حمله هوایی شدید به مقر سابق لشکر زرهی یکم انجام داد و صدای انفجارها در همه جای پایتخت شنیده شد.
خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) نیز با اعلام این خبر به نقل از ترکی المالکی ادعا کرد که این عملیات گسترده هوایی کاملا با قوانین بین‌المللی و قواعد آن تطابق دارد و فرماندهی ائتلاف، همه تدابیر احتیاطی برای جلوگیری از حملات به غیرنظامیان را اتخاذ کرد.همچنین شبکه خبری المسیره اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی یک حمله نیز به مقر وزارت اطلاع‌ رسانی یمن انجام داده است.‌ این رسانه یمنی افزود‌: ائتلاف سعودی ۹ حمله هوایی در پایتخت و اطراف آن انجام داد و اردوگاه «الفریجه» در شهر «أرحب‌» در شمال پایتخت را نیز منهدم کرد.به گفته برخی منابع، ستون‌های عظیمی از دود در مناطق مورد هدف مشاهده شد اما میزان خسارت‌ها مشخص نیست.
همزمان، نیروهای مزدور وابسته به دولت مستعفی یمن نیز با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف بر مناطق جدیدی از ناحیه «کتاف» در استان «صعده»، محل استقرار ‌نیروهای همپیمان انصارالله کنترل یافتند.در استان «الجوف» هم یگان‌های نظامی وابسته به دولت مستعفی به پایگاه‌های استقرار انصارالله در غرب استان حمله کردند.
در این حملات و درگیری‌ها علاوه بر تخریب تجهیزات نظامی ، شماری از نیروهای دو طرف کشته و زخمی شدند.متجاوزان سعودی همچنین استان «صعده» یمن را هدف حملات توپخانه ای و موشکی گسترده قرار دادند.
واکنش انصارالله
انصارالله و ارتش یمن با انجام حملاتی به این تجاوزات وحشیانه عربستان پاسخی کوبنده دادند. در همین راستا ، ارتش و انصارالله یمن با چندین فروند پهپاد انتحاری «قاصف k2» بار دیگر پایگاه هوایی مهم «ملک خالد» سعودی ها در جنوب غرب عربستان را هدف قرار دادند.
بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، پهپادهای « قاصف k2» انصارالله ، رادارها و مراکز نظامی مهم پایگاه «ملک خالد» را منهدم کردند. همزمان، یگان موشکی ارتش و انصارالله یمن مواضع نظامیان و مزدوران سعودی در شهر «عسیر» عربستان را با شش فروند موشک بالستیک «زلزال ۱» در هم کوبید. این یگان همچنین با شلیک یک فروند موشک «زلزال۱»،مواضع متجاوزان سعودی در« نجران» عربستان را نیز هدف قرار داد.

نظر شما