شناسهٔ خبر: 34210615 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ظریف: بر خلاف دزدی دریایی انگلیس، اقدام ما برای برقراری قوانین دریانوردی است/ از آلت دست آمریکا بودن دست بردارید

ابنا

وزیر امور خارجه ایران گفت: انگلیس از آلت دست آمریکا بودن در تروریسم اقتصادی دست بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ در پی توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی، وزیر امور خارجه جمهوی اسلامی ایران این اقدام را برای برقراری قوانین بین‌المللی دریانوردی اعلام کرد.

دکتر «محمدجواد ظریف» نوشت: "بر خلاف دزدی دریایی در تنگه جبل‌الطارق، اقدام ما در خلیج فارس برای برقراری قوانین بین‌المللی دریانوردی است. همان گونه که در نیویورک گفتم، این ایران است که امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را تضمین می‌کند.‌

وی در ادامه خطاب به روباه پیر و فرسوده استعمارگر تأکید کرد: "بریتانیا باید از آلت دست آمریکا بودن در تروریسم اقتصادی دست بر دارد."

شایان ذکر است روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز جمعه ۲۸ تیر یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

‌یک منبع نظامی آگاه در رابطه با دلیل توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز گفت: این نفتکش که توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شده است از مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز عبور می‌کرد.

وی افزود: این نفتکش دستگاه‌های ردیاب خود را خاموش کرده بود و به هشدارهای جمهوری اسلامی ایران‌ توجهی نداشت از این رو بر اساس قوانین بین المللی کشتیرانی توقیف شد.

...............
پایان پیام/ 101

نظر شما