شناسهٔ خبر: 34161521 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

معاون کنسولگری ترکیه در منطقه کردستان عراق ترور شد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی : معاون کنسولگری ترکیه دراقلیم کردستان عراق به همراه سه دیپلمات این کشور در تیراندازی افراد ناشناس در شهر «اربیل» کشته شدند.

منابع خبری از کشته شدن معاون کنسولگری ترکیه در کردستان عراق به همراه سه تن از کارمندان کنسولگری این کشور در شهر «اربیل» خبر دادند.به گزارش پایگاه خبری شبکه «السومریه»، این افراد در رستورانی در منطقه «عین کاوه» در شهر« اربیل» در حال غذا خوردن بودند که افراد ناشناس به سوی آن‌ها تیراندازی کردند.

منابع عراقی به السومریه گفتند که احتمال دارد این ترور در پاسخ به کشته شدن دو تن از فرماندهان (پ.ک.ک) صورت گرفته باشد. به گفته آنها، به دنبال ترور چهاردیپلمات ترکیه ای در اربیل اقلیم کردستان عراق، نیروهای این اقلیم تدابیر امنیتی شدیدی در مبادی ورود و خروجی این استان برقرار کردند و به دنبال عاملان ترور هستند. همزمان، منابع عراقی از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی اقلیم کردستان و افراد مسلح در منطقه «عینکاوه»، ( محل تیراندازی) در «اربیل» خبر دادند.این منابع همچنین اعلام کردند که جاده مواصلاتی «اربیل»- «مخمور» از سوی نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق بسته شده است.

در چنین شرایطی، « اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه حمله به کارکنان کنسولگری این کشور در اربیل را محکوم کرد.«ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه هم در توئیتر خود نوشت که به عاملان این حمله منفور و خائنانه پاسخ لازم داده خواهد شد.وزارت خارجه ترکیه نیز به حمله مسلحانه افراد ناشناس به دیپلمات های این کشور در «اربیل» واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد. سفارت ترکیه در بغداد نیز به ترور معاون کنسول این کشور در اربیل در اقلیم کردستان عراق واکنش نشان داد و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

از طرفی، «احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت خارجه عراق نیز به این حمله واکنش نشان داد.وی گفت: ما این حمله مسلحانه را محکوم می کنیم و وزارت خارجه عراق به دقت تحولات را با مسئولان امنیتی دنبال می‌کند.

در خبر دیگری، رئیس شاخه اتحادیه علمای مسلمان حاضر در استان «دیاله» عراق اعلام کرد: گروه تروریستی داعش قصد داشت امنیت را در مرزهای ایران و عراق از بین ببرد که با تلاش نیروهای الحشد الشعبی این طرح ناکام ماند.«جبار المعموری» رئیس شاخه این اتحادیه در دیاله تأکید کرد : گروه تروریستی داعش در حال طراحی نقشه‌ای برای بر هم زدن امنیت در مرزهای بین عراق و جمهوری اسلامی ایران بود.

المعموری به پایگاه خبری «المعلومه» گفت : داعش قصد داشت این مناطق مرزی را به مرزهای ملتهب بدل کند و در راستای اجرای طرح‌های آمریکا، افراد بی‌گناه را هدف قرار دهد. وی ادامه داد: استقرار نیروهای الحشد الشعبی در «حمرین» و اطراف مناطق«‌مندلی»، «امام ویس‌» و ریف «خانقین»، در شکست این طرح، نقش مهمی داشت. رئیس شاخه اتحادیه علمای مسلمان در دیاله تصریح کرد‌: نیروهای الحشد موفق شدند عناصر داعش را هفتاد کیلومتر از این مناطق دور کنند. المعموری در پایان خاطر نشان کرد : رسیدن به مرزهای ایران، یکی از اهداف داعش بود، ولی به دلیل حضور الحشد الشعبی که در کمین اهداف داعش قرار داشت، این طرح عملی نشد.

الحشد الشعبی عراق همچنین از دستگیری دو تن از سرکردگان گروه تروریستی داعش در استان کرکوک خبر داد.الحشد الشعبی بیانیه‌ای را در خصوص بازداشت دو تن از سرکردگان داعش در استان کرکوک که در شمال عراق واقع است، صادر کرد . در این بیانیه آمده است: تیپ ۶۱ الحشد الشعبی با همکاری اطلاعات داخلی موفق شد دو سرکرده را در کرکوک بازداشت کند.

نظر شما