شناسهٔ خبر: 34129626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سرهنگ به گذر خبر داد:

کشف بیش از 75 دستگاه بیت کوین در همدان

جانشین انتظامی استان همدان از کشف بیش از 75 دستگاه بیت کوین در همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سرهنگ فرامرز به گذر، جانشین انتظامی استان همدان با اشاره به  کشف بیش از 75 دستگاه بیت کوین در همدان، گفت:  کارآگاهان مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری پلیس اطلاعات استان پس از هماهنگی های قضائی به آدرس مذکور که در داخل یک سنگبری در جاده همدان به ملایر قرار داشت، گفت: مالک سنگبری بیان داشت، در انتهای سنگبری شخصی با اجاره زمین بنده اقدام به ایجاد اطاقکی فلزی کرده و از برق سنگبری استفاده و دستگاه هایی در داخل اطاقک نصب و مشغول به فعالیت است.

 

 کشف بیش از 75 دستگاه بیت کوین در همدان

سرهنگ به گذر ادامه داد: با راهنمایی مالک سنگبری به محل اطاقک مراجعه و 75 دستگاه استخراج ارز دیجیتالیا بیت کوین کشف شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: دستگاه های بیت کوین هیچ گونه اسناد و مدارکی نداشته و به صورت غیر قانونی و قاچاقی وارد کشور شده و برق مورد استفاده نیز غیر مجاز بود که با توجه به فعالیت صورت غیر قانونی متهم با هماهنگی با شرکت برق همدان  برق دستگاه ها قطع شد.

وی بیان کرد: دستگاه های بیت کوین، 2 دستگاه مودم به همراه سیم کارت های مربوطه و کابل های برق و شبکه جمع آوری و به همراه مالک آن به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان منتقل شد.

سرهنگ به گذر ادامه داد: ارزش تقریبی دستگاه های کشف شده بر اساس نظر کارشناسان،5 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده که در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و به تعزیرات حکومتی همدان ارسال شد.

جانشین انتظامی استان در پایان با اشاره به  کشف بیش از 75 دستگاه بیت کوین در همدان و تاکید بر برخورد قاطع پلیس با این گونه افراد که اقدام به کسب درآمد از طرق غیر قانونی می کنند، گفت: از شهروندان انتظار داریم که در صورت مشاهده این گونه موارد از طریق تلفن 110 پلیس را مطلع کنند.

 

نظر شما