شناسهٔ خبر: 34111514 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات قدیمی | لینک خبر

افشای همکاری آل‌خلیفه با ‌‌القاعده برای ترور معارضان

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی : شبکه «الجزیره» قطر با پخش یک فیلم مستند ، از اقدام رژیم آل خلیفه برای ترور معارضان و مخالفان بحرینی با همکاری عناصر القاعده در این کشور خبر داد.

شبکه «الجزیره» قطر در سلسله برنامه‌های «ما خُفی أعظم» (آنچه پنهان است، بزرگ‌تر است) از روابط محرمانه سرویس اطلاعات بحرین با سازمان تروریستی «القاعده» خبر داد و مستندی پخش کرد که در آن همکاری عناصر القاعده با مقامات رژیم آل خلیفه برای ترور و قتل معارضان بحرینی را نشان می دهد.

شبکه الجزیره در این راستا فیلمی از «محمد صالح»، از سرکرده‌های القاعده در بحرین را پخش کرد که اقرار می‌کند مقام‌های امنیتی بحرین از وی خواسته اند تا در سال ۲۰۰۳، شیعیان بحرینی مخالف حکومت از جمله «عبدالوهاب حسین» را ترور کند.این مستند نشان می دهد که «حمد بن عیسی آل خلیفه »، شاه بحرین به صورت شخصی از عربستان سعودی خواسته بود تا «محمد صالح » را که در زندان‌های سعودی حبس بود آزاد کند تا بحرین او را به خدمت بگیرد.

این شبکه همچنین در ادامه و در بخش دیگری از این مستند خود به حمایت رژیم آل خلیفه از گروهک تروریستی «انصارالفرقان» در ایران پرداخت و اعلام کرد : پادشاهی بحرین این گروهک را نیز به خدمت گرفته است تا به جاسوسی و عملیات تروریستی در داخل خاک ایران مبادرت کند. الجزیره در این مستند ثابت کرد که مقامات بحرین یک تروریست خطرناک به نام «هشام البلوشی» ملقب به «ابو فحص» را برای جاسوسی و تصویربرداری از مقرهای مهم نظامی در تهران به ایران اعزام کرده‌است. «البلوشی» سپس در اعتراف ضبط شده در قبل از سال ۲۰۱۵ گفته که دستگاه اطلاعاتی ایران مأموریت او را کشف کرده و او نیز مجبور شده است که به پاکستان فرار و سپس به سفارت بحرین در اسلام آباد مراجعه کند.

طبق سند فاش شده در الجزیره، بحرین، البلوشی را که رهبر گروهک «انصار الفرقان» بوده برای جاسوسی و اجرای عملیات در داخل ایران به خدمت گرفته اما بعد از بازگشت از پاکستان دو سال طرد شده و سرانجام ایران موفق شده در سال ۲۰۱۵ در عملیاتی ویژه در جنوب غرب ایران، او را از پای در آورد. این گروهک پیشتر نیز مسئولیت عملیات تروریستی با خودروی بمب‌گذاری شده در چابهار در ششم دسامبر ۲۰۱۸ (اواخر پاییز ۹۷) را که دهها شهید و مجروح بر جا گذاشت، بر عهده گرفت. لازم به ذکر است : «انصار الفرقان» در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد که نتیجه ادغام گروهک «انصار ایران» و «حزب الفرقان» بود.

در خبر دیگری دولت قطر در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منطقه، بزرگترین پایگاه گارد ساحلی خود به نام «الظعاین» را با حضور فرمانده نیروی دریایی آمریکا در غرب آسیا افتتاح کرد. به نوشته «خبرگزاری فرانسه» در مراسم افتتاح این پایگاه دریایی که در ۳۰ کیلومتری «دوحه»، پایتخت این کشور قرار دارد ، «عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی»، نخست وزیر قطر و «جیم مالوی»، فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در بحرین حضور داشتند.

نظر شما