شناسهٔ خبر: 34076882 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

تینا پاکروان در گفتگو در گفتگو با خبرگزاری موج:

داد و ستد پخش کنندگان سینمادار بلای جان دیگران شده است

تینا پاکروان از وضعیت نابسامان اکران انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

تینا پاکروان در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری موج، در مورد فعالیت های سینمایی اش و اکران فیلم سینمایی جان دار و حکایت دریا گفت: ما هنوز هم به دنبال یافتن یک سرگروه هستیم چرا واقعیت این است که ماجراهای شکل گرفته در مورد سرگروه ها مقداری پیچیده است.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که عده ای از مالکان شرکت های پخش، مالک و یا بهره بردار سینماهای سرگروه هستند و ترجیح می دهند که  فیلم های خودشان را پخش می کنند و حتی قانونی که وضع شده مبنی بر اینکه هر پخش بیش از یک فیلم نمی تواند در یک سرگروه داشته باشد، نمی تواند منعی برای سرگروه های دیگر ایجاد کند و به دلیل اینکه آنها با هم داد و ستد می کنند، فیلمی از این شرکت پخش در آن سرگروه اکران می شود و بالعکس.

پاکروان افزود: به این شکل شرکت های پخش دیگر، درگیر گرفتن سرگروه شده اند و بالطبع ما هم تا کنون موفق به گرفتن یک سرگروه نشده ایم اما به سرعت در پاییز اکران این دو فیلم را خواهیم داشت. 

این سینماگر اظهار داشت: برای من عجیب است که چرا به رغم امکان بازنگری و وجود راه ها و روشهای کارآمد دیگر، کسی مشکل اکران را حل نمی کند.

وی در مورد فیلمنامه ای که در دست نگارش دارد گفت: هنوز نگارش آن به پایان نرسیده است و در مورد جزییاتش در آینده ای نزدیک سخن خواهم گفت.

تینا پاکروان در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا فیلمی در دست تهیه دارد یا خیر گفت: دو فیلمنامه در اختیار دارم و مشغول مذاکره با آنها هستم که هنوز با هیچکدام به قطعیت نرسیده ایم تا آن را به شورای صدور پروانه ساخت ارائه کنیم. اگر بعد از بازنویسی و رفع نکاتی که در فیلمنامه وجود داشت به جایی برسد که مطمئن باشم که بهترین اتفاق ممکن است آنها را می سازیم و گرنه ترجیح می دهم که زمان و انرژیم را بر روی ساخت فیلم نامه خودم صرف کنم.

 

نظر شما