شناسهٔ خبر: 34046208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین تحولات سوریه؛

حمله جنگنده های سوری و روسی به مقر تروریستها در ادلب و حماه/ وعده بشار اسد درباره تشکیل کمیته قانون اساسی

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- جنگنده های سوریه و روسیه در عملیاتی مشترک مناطق حضور تروریست ها ی جبهه النصره و متحدانش را در استان های ادلب و حماه را نابود کردند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، یک منبع نظامی سوری در گفتگو با رسانه ها گفت: در ساعات گذشته هواپیماهای مشترک سوری و روسی چندین مقر تروریست های جبهه النصره و حزب اسلامی ترکستانی در خان شیخون و اریحا و معره النعمان و جسر الشغور در حومه ادلب را بمباران کردند که به هلاکت صد تن از تروریست ها از کشورهای مختلف منجر شد.
این منبع در ادامه گفت: این حملات پس از 48 ساعت جمع آوری اطلاعات از مقرهای نظامی و فرماندهی تروریست ها صورت گرفت.
گفتنی است تشدید حملات هوایی از جانب ارتش سوریه پس از آن صورت می گیرد که تروریست های النصره و حزب ترکستانی حمله سنگینی را ضد شهرک استراتژیک الحمامیات در شمال حماه آغاز کرده اند.

عملیات مشترک جنگنده‌های سوریه و روسیه علیه تروریستها
مواضع عناصر تروریست وابسته به جبهه النصره در استان های ادلب و حماه در جریان عملیات مشترک جنگنده های سوری و روسی بمباران شد.
به گزارش سانا، مواضع عناصر تروریست وابسته به جبهه النصره در استان های ادلب و حماه در جریان عملیات مشترک جنگنده های سوری و روسی بمباران شد.
منابع نظامی اعلام کردند که در ساعات گذشته هواپیماهای مشترک سوری و روسی چندین مقر تروریست های جبهه النصره و حزب اسلامی ترکستانی در خان شیخون و اریحا و معره النعمان و جسر الشغور در حومه ادلب را بمباران کردند که به هلاکت صد تن از تروریست ها از کشورهای مختلف منجر شد.
بر اساس این گزارش، این حملات پس از جمع آوری اطلاعات از مقرهای نظامی و فرماندهی تروریست ها صورت گرفت.

تلفات سنگین تروریستها در حماه
منابع امنیتی سوریه از کشته شدن ده‌ها تروریست در درگیری با نیروهای ارتش سوریه در استان حماه و زخمی شدن بیش از 100 نفر خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، منابع نظامی اعلام کردند که 71 تروریست سوری، عرب و خارجیِ وابسته به جبهه النصره در نبردهایی که در منطقه الحمامیات در استان حماه سوریه رخ داد، کشته شدند.
این افراد شامل تروریست‌های مسلح سوری، عرب و خارجی از جمله چچنی و ترکستانی بودند. در این حمله همچنین 115 تن نیز زخمی شدند.
از سوی دیگر نیروی هوایی ارتش روسیه نیز با گسترش بانک اهداف خود در استان ادلب، مواضع گروه تروریستی النصره و گروه‌های متحد آن را بمباران کرد.
یک منبع نظامی سوری به اسپوتنیک گفت: جنگنده‌های سوری و روسی در چند ساعت گذشته مقر جبهه النصره و عناصر وابسته به حزب ترکستانی را در مناطق خان شیخون، اریحا، معره النعمان و جسر الشغور در ریف ادلب هدف قرار دادند.
این منبع افزود: در این حملات شماری از مقرهای فرماندهی گروه تروریستی جبهه النصره و حزب ترکستانی منهدم شد که به کشته شدن بیش از یکصد تروریست چینی و ده‌ها تروریست مسلح تبعه کشورهای عربی، شورای همکاری، شمال آفریقا و چچن انجامید.

وعده بشار اسد درباره تشکیل کمیته قانون اساسی
اسد گفت: تلاش برای تشکیل کمیته قانون اساسی ادامه می یابد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه ، بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز جمعه گفت به تلاش برای تشکیل کمیته قانون اساسی ادامه خواهد داد.
اسد در دیدار با الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه وعده داد به تلاش برای تشکیل کمیته قانون اساسی مورد مطالبه سازمان ملل متحد به منظور کمک به حل و فصل سیاسی مناقشه در سوریه ادامه دهد.
دفتر ریاست جمهوری سوریه در بیانیه ای اعلام کرد دیدار بشار اسد با الکساندر لاورنتیف به موضوع تلاش های کنونی ( سوریه) برای ایجاد کمیته قانون اساسی ، ساز و کارها و روش کار این کمیته معطوف شد.

هشدار دمشق به برخی کشورهای غربی درباره ارسال نیرو به سوریه
معاون وزیر خارجه سوریه درباره خیز برخی از کشورهای غربی برای ارسال نیروی نظامی به این کشور هشدارد داد و تأکید کرد که این اقدام، عواقب خطرناکی دارد.
«فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه درباره ارسال سربازان جدید توسط برخی از کشورهای غربی به مناطق تحت اشغال نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریه هشدار داد.
مقداد تأکید کرد که این اقدام، عواقب خطرناکی دارد و چنین تلاش‌هایی نمی‌تواند به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه خدشه‌ای وارد کند.
وی در مصاحبه به پایگاه خبری «العهد» تأکید کرد که از آغاز، محافل صهیونیستی، رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای غربی در پسِ بحران سوریه قرار داشتند و تلاش می‌کردند که واقعیت تازه‌ای را به منطقه تحمیل کنند.
به گفته مقداد، طرف‌های غربی و صهیونیستی بر این باور بودند که اگر، سوریه را تحت اراده خود درآورند، کل منطقه خارومیانه را به اراده خود در خواهند آورد، «ولی این تلاش‌ها شکست خورد. تلاش کردند که با سوریه بجنگند و از تمامی جنایتکاران، قاتلان، تروریست‌ها و افراد مسلح حمایت کنند و فکر می‌کردند در سال دوم، آنچه می‌خواهند، به دست خواهند آورد، ولی سال دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم و هشتم گذشت و هیچ چیزی به دست نیاوردند».
معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای مشغول کردن سوریه به دشمن اصلی خود یعنی رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که «ما به هیچ وجه به مقاصد آمریکا، همپیمانانش و آلت دست‌هایش اطمینان نداریم و هشدار می‌دهیم که اگر کسی فکر می‌کند که از طریق استفاده از تروریسم می‌تواند در برابر سوریه پیروز شود، متوهم است».
وی با بیان اینکه در سفر اخیر «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل توانسته‌اند به راهکارهایی دست پیدا کنند، تأکید کرد که در خصوص آغاز فعالیت کمیته قانون اساسی، از طرف سوریه هیچ مانعی وجود ندارد.
مقداد در پایان با اشاره به اینکه در نشست بعدی مذاکرات در شهر «آستانه» -که به «نور سلطان» تغییر نام داده-، رخدادهای جاری از جمله آتش‌بس در استان ادلب به صورت عملی بررسی خواهد شد، تأکید کرد که «به سبب جنایات دولت [رجب طیب] اردوغان [رئیس جمهور ترکیه] علیه ملت ما در ادلب و حمایت آن از گروه‌های تروریستی مانند جبهة النصره، آتش‌بس در ادلب محقق نشد... باید چنین مسائلی بررسی شود؛ زیرا جایز نیست که خون مردم سوریه توسط این طرف‌ها ریخته شود».


نظر شما