شناسهٔ خبر: 3398508 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کاهش ۸ دلاری قیمت جهانی طلا در معاملات امروز

خبرگزاری تسنیم: قیمت طلا پس از ثبت بزرگترین رشد ماهیانه ۳ سال گذشته در جریان معاملات امروز ۸ دلار کاهش یافت و به ۱۲۷۵ دلار در هر اونس رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از ثبت بزرگترین رشد ماهیانه 3 سال گذشته در ژانویه 2015 در معاملات امروز روندی نزولی را طی کرد.

نتایج 2 مطالعه انجام شده نشان داد که بخش کارخانه ای چین در ماه ژانویه عملکرد مناسبی نداشته و بدین ترتیب پس از انتشار کاهش شدید تولید ناخالص داخلی امریکا در سه ماهه پایانی 2014، مجددا بر نگرانی ها در مورد چشم انداز اقتصاد جهانی افزود.

هووی لی، تحلیلگر موسسه فیلیپ فیچرز در این باره گفت: «به طور کلی این حس در بازار وجود دارد که اقتصاد جهانی به خوبی عمل نمی کند و این حس موجب تقویت جذابیت بازار طلا شده است. در کوتاه مدت ، ما شاهد باقی ماندن قیمت طلا در بالای 1250 دلار خواهیم بود.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 8 دلار کاهش به 1275 دلار رسید. قیمت طلا در روز جمعه 2 درصد افزایش یافته بود. فلز زرد ماه ژانویه را با 8.4 درصد افزایش قیمت به پایان برد که بیشترین رشد ماهیانه از ژانویه 2012 تاکنون بود.

اما لی افزود، افزایش شدید قیمت طلا در جلسه گذشته ممکن است «بیش از حد» بوده باشد. بعید است صرف یک گزارش در مورد آمار ناامید کننده تولید ناخالص داخلی آمریکا  به صورت جدی تصمیم فدرال رزرو آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد.

وی معتقد است، بانک مرکزی امریکا همچنان در مسیر افزایش نرخ بهره تا ماه ژوئن قرار دارد، زیرا شواهد حکایت از تقویت کلی اقتصاد این کشور دارد.

رشد اقتصادی آمریکا از 5 درصد در سه ماهه سوم سال 2014 به 2.6 درصد در سه ماهه پایانی سال کاهش یافت.

فعالیت بخش کارخانه ای چین نیز در ماه ژانویه به نحو غیرمنتظره ای برای اولین بار در حدود 2 سال و نیم اخیر کاهش یافت.

انتهای پیام// 14

نظر شما