شناسهٔ خبر: 33924087 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فاينانس ٢.٢ ميليارد يورويي براي يک پروژه پتروشيمي

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران از خريد اسکناس ارز حاصل از صادرات توسط اين بانک به قيمت آزاد خبر داد و گفت: حتي در شرايط تحريمي امروز توانسته‌ايم يک پروژه پتروشيمي را به ميزان ٢.٢ ميليارد يورو از طريق فاينانس تامين مالي کنيم.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي صالح آبادي در همايش ملي صادرات، بيمه و سرمايه گذاري با رويکرد نوسانات نرخ ارز، صادرات غيرنفتي در شرايط امروز کشور را مهمتر از هر زمان ديگري دانست و اظهار کرد: در شرايطي که دشمن براي کاهش صادرات نفت ما در تلاش است ما معتقديم حتي اگر صادرات نفت ما به صفر هم برسد، صادرات غيرنفتي ما پتانسيل پاسخگويي به کل واردات کشور و تامين ارز مورد نياز را دارد.
مديرعامل بانک توسعه صادرات ايران تامين مالي براي بنگاه ‌هاي صادراتي را از مهمترين اقدامات برشمرد و افزود: بانک توسعه صادرات از محل منابع داخلي و خارجي اقدام به تامين مالي پروژه‌هاي صادراتي مي‌کند و حتي در شرايط تحريمي امروز توانسته‌ايم يک پروژه پتروشيمي را به ميزان 2.2 ميليارد يورو از طريق فاينانس تامين مالي کنيم که خوشبختانه اين پروژه 99 درصد پيشرفت داشته و شهريور ماه به بهره‌برداري مي‌رسد و سالانه يک ميليارد دلار به صادرات کشور اضافه خواهد کرد.
وي با اشاره به خدمات اين بانک به صادرکنندگان گفت: از دو هفته پيش بانک توسعه صادرات ايران ارز اسکناس حاصل از صادرات را بدون هيچ محدوديتي به قيمت بازار آزاد از صادرکنندگان خريداري مي کند و در همان روز معادل ريالي آن را پرداخت مي کند.
صالح آبادي با ارايه آماري از تسهيلات پرداختي اين بانک در سال ٩٧ خاطرنشان کرد: در سال گذشته 51 هزار و 403 ميليارد ريال تسهيلات ريالي و 343 ميليون دلار تسهيلات ارزي پرداخت کرد.
به گزارش تسنيم، وي گفت: همچنين در سال گذشته 1524 ميليارد ريال تسهيلات به شرکت‌هاي دانش بنيان و 7493 ميليارد ريال به شرکت‌هاي کوچک و متوسط صادراتي تسهيلات پرداخت کرد.
-->

برچسب‌ها:

نظر شما