شناسهٔ خبر: 33921019 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فقط با يک ضامن و سفته وام ازدواج بدهيد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بانک مرکزي در بخشنامه‌اي به شبکه بانکي ابلاغ کرد، به زوج‌هايي که تاريخ عقد آنها بعد از اول فروردين ماه سال 1396 است و تاکنون تسهيلات قرض الحسنه ازدواج دريافت نکرده‌اند، با يک ضامن معتبر و سفته وام ازدواج پرداخت شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، بانک مرکزي در بخشنامه‌اي به شبکه بانکي ابلاغ کرد، به زوج‌هايي که تاريخ عقد آنها بعد از اول فروردين ماه سال 1396است و تاکنون تسهيلات قرض الحسنه ازدواج دريافت نکرده‌اند، با يک ضامن معتبر و سفته وام ازدواج پرداخت شود.
در اين بخشنامه تاکيد شده است، با توجه به ابلاغ بند ”الف“ تبصره 16قانون بودجه سال 1398کل کشور به منظور حمايت از ازدواج جوانان، از محل پس‌انداز و جاري قرض الحسنه نظام بانکي، به زوج‌هايي که تاريخ عقد آنها بعد از 1396.1.1 است و تاکنون وام ازدواج دريافت نکرده‌اند، با اولويت نخست و با سقف فردي 300ميليون ريال، با دوره بازپرداخت پنج‌ساله با اخذ يک ضامن معتبر و سفته، تسهيلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شود.
بر اين اساس با توجه به مفاد قانون يادشده مبني بر اخذ يک ضامن معتبر و سفته، واحدهاي اجرايي ذيربط در سراسر کشور، نسبت به اعطاي تسهيلات قرض الحسنه ازدواج مطابق قانون يادشده، اقدام کنند.
-->

نظر شما