شناسهٔ خبر: 33854643 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

توضیحات وزیر راه درباره تغییر موضع مسئولان نسبت به مسکن مهر

خبرگزاری تسنیم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به فرآیند ساخت مسکن مهر گفت: پرونده مسکن مهر تا پایان سال ۹۸، بسته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، محمد اسلامیان عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیش از این مسئولان دولتی اعلام کرده بودند که پروژه مسکن مهر، پروژه‌ای به دردنخور است و حرف امروز شما به عنوان وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ساخت مسکن برای افراد کم‌درآمد و تکمیل مسکن مهر را یک وظیفه قانونی می‌دانید و بر آن تاکید دارید، دلیل این چرخش در اظهارنظر مسئولان دولتی چیست، گفت: اظهارنظر و بحث کارشناسی راجع به هر پروژه‌ای یک اتفاق طبیعی است و مانند مراجعه بیمار به دو طبیب است که شاید یک پزشک یک نظر و پزشک دیگر نظر دیگری داشته باشد.

وی افزود: در دوره نظرات مختلفی درخصوص مسکن مهر شده است و هر کسی می‌تواند در این زمینه اظهارنظر خود را بیان کند و در دولت یازدهم و دوازدهم اقدامات موثری برای احداث مسکن مهر انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: 2 میلیون و 500 هزار مسکن مهر قرار بوده ساخته و به مردم واگذار شود که از این تعداد 870 هزار مورد در دولت دهم احداث و واگذار شده است و یک میلیون و 100 هزار مسکن در دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل و به افراد واگذار شده است. در واقع حدود یک میلیون و 900 هزار مسکن ساخته و تحویل خانواده‌ها شده است و فقط 500 هزار واحد مسکن هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

اسلامیان ادامه داد: از زمان حضور بنده در وزارت راه و شهرسازی دستور دادم که تکلیف 500 هزار واحد مسکونی باقی مانده مشخص شود و هر اظهارنظری در این زمینه ارائه شده است صرفا اظهارنظر شخصی بوده و کار تکمیل پروژه‌ها در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ما به این روند شتاب داده‌ایم و امیدواریم واحدهای باقیمانده در ارتباط با مسکن مهر تا پایان سال جاری تکمیل و به مردم واگذار شود. این واحدها جدای از واحدهای مسکونی دارای مشکل حقوقی هستند که هنوز تکلیف آنها مشخص نیست.

اسلامیان همچنین در ارتباط با ادامه ساخت مسکن مهر پس از 2 هزار و 500 واحد مسکونی گفت: قرار نیست مسکن مهری با این مشخصات ساخته شود بلکه برنامه ما تولید 400 هزار واحد مسکونی است که این واحدها تا پایان دولت دوازدهم ساخته و واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: از 400 هزار واحد اشاره شده در چند ماه گذشته فرآیند ساخت 170 هزار واحد آغاز و به صورت روزانه پروژه‌های جدید شروع خواهد شد. چرخه عرضه و تولید مسکن متعاقب الگوی مصرف ویژه اقشار ضعیف و متوسط شتاب داده خواهد شد تا عرضه و تقاضای مسکن تقویت شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در همین زمینه تمهیداتی پیش‌بینی شده است که از آن جمله می‌توان به عرضه زمین اشاره کرد که قرار است زمین به سهولت در اختیار سازندگان قرار بگیرد.

نظر شما