شناسهٔ خبر: 33845548 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر راه:

سیاست اتوبان سازی در تهران تاثیرات خود را در سایر شهرها گذاشت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سیاست اتوبان سازی در تهران تاثیرات خود را در سایر شهرها گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرزانه صادق مالواجرد در حاشیه برگزاری نخستین اجلاس مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری گفت: حفظ باغات باید به شکلی باشد که هم مالکین بتوانند از آن استفاده کرده و رضایتشان جلب شود و هم منافع عمومی مردم شهر حفظ شود.

وی با بیان اینکه یک بار باید معیارهای توسعه مورد بازبینی قرار گیرد، افزود: در معیار توسعه آیا فقط باید هم و غم ما حل کردن مشکل ترافیک باشد که نتیجه ساخت اتوبان و معابر بزرگراهی است؟

صادق مالواجرد گفت: با تصمیم گیری های درست، می توان نتایج درست گرفت و نباید از عملیاتی نبودن برخی از تصمیمات ناامید شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در شهرها پتانسیلها و ثروتهایی وجود دارد که اگر آینده نگرانه نگاه کنیم دیگر نباید نگران ساخت اتوبان و بزرگراه باشیم.

مالواجرد افزود: در مورد تهران هم این نکته را باید بگویم که اقدامات این شهر برای کل کشور الگو می شود.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته ۱۲۸ هکتار از باغات تهران از بین رفت اما اکنون صدها هکتار باغات دیگر وجود دارد که باید آنها را حفظ کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت بزرگراهها در تهران گفت: سیاست اتوبان سازی در تهران تاثیرات خود را در سایر شهرها گذاشت.

وی گفت: امروز در تهران شاهد تغییر رویکردها بوده و به سمت افزایش کیفیت در حرکت هستیم.

صادق مالواجرد با اشاره به برگزاری اجلاس روسای کمیسیون های معماری و شهرسازی شوراهای کلان شهرها ادامه داد: اینکه در همه کلان شهرها محلی باشد برای گفت و گوهای سه جانبه میان شوراهای شهر، شهرداری ها و اعضای کمیسیون های شهرسازی و معماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: بالندگی و بلوغ خاصی را در شوراهای شهر امروز شاهدیم و امروز می بینیم که شوراهای شهر بر تفوق حقوق عمومی بر حقوق خصوصی تاکید دارند.

صادق مالواجرد گفت: باید بدانیم که مطالبه حقوق عمومی است که باعث رشد شهرها می شود.

نظر شما