شناسهٔ خبر: 33839112 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

جدیدترین پیش‌بینی بانک مورگن‌استنلی از قیمت نفت

صاحب‌خبر -

قیمت نفت که روز گذشته علی‌رغم تصمیم اوپک برای تمدید توافق کاهش تولید به دلیل نگرانی‌ها از کاهش تقاضا حدود چهار درصد افت کرده بود، در معاملات امروز اندکی صعود کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز با ۰٫۸ درصد رشد به ۶۲٫۸۸ دلار رسید و هر بشکه نفت خام آمریکا هم با رشدی ۰٫۷ درصدی با قیمت ۵۶٫۶۲ دلار معامله شد.

کشورهای اوپک و متحدان غیراوپکی آنها با رهبری روسیه در ۱۷۶امین نشست خود در وین به توافق رسیدند تا کاهش تولید نفت را تا ماه مارس ۲۰۲۰ تمدید کردند.

بر اساس این توافق، کشورهای امضاکننده قرار است تولید خود را در مجموع روزانه ۱٫۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

این در حالی است که داده‌های منتشرشده از سوی موسسه نفت آمریکا (API) نشان می‌دهد، ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته حدود پنج میلیون بشکه کاهش یافته است. پیش‌تر برآورد شده بود این میزان از کاهش حدود سه میلیون بشکه خواهد بود.

علی‌رغم تمدید توافق کاهش تولید اوپک‌پلاس از یک‌سو و کاهش ذخایر نفت آمریکا از سوی دیگر، شاخص‌های تولید جهانی سرمایه‌گذاران را از کاهش تقاضا برای نفت نگران کرده است.

در عین حال به دنبال مناقشه آمریکا و اروپا بر سر یارانه‌های هواپیماهای غیرنظامی، آمریکا در بیانیه‌ای طرح اعمال تعرفه بر واردات اروپایی به ارزش چهار میلیارد دلار را ارائه داده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های بانک انگلیسی بارکلیز، انتظار می‌رود رشد میزان تقاضا برای نفت به کمترین سطح از سال ۲۰۱۱ (حدود یک میلیون بشکه در روز) برسد.

در عین حال، روز گذشته موسسه مورگن‌استنلی چشم‌انداز خود از قیمت نفت در بلندمدت را از ۶۵ دلار به ۶۰ دلار به ازای هر بشکه کاهش داد و اعلام کرد بازار نفت تا پایان سال ۲۰۱۹ متعادل خواهد بود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظر شما