شناسهٔ خبر: 33763190 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پيش بيني 6 تحليگر از آينده قيمت طلا در جهان

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - کارشناسان بازارهاي مالي پيش بيني کردند که رشد جهاني قيمت طلا ادامه پيدا مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، قيمت طلا در هفته گذشته تحت تأثير انتظارات براي کاهش نرخ‌هاي بهره آمريکا و تشديد تنش‌هاي ژئوپليتيکي به بالاترين حد از سال 2003 به اين طرف صعود کرد؛ هر چند پس از اين که اظهارات مقامات بانک مرکزي انتظارات بازار براي کاهش نرخ‌هاي بهره را تعديل کرد، اين فلز از رکورد بالايي که به آن دست يافته بود عقب نشست.
صعود بيشتر قيمت
در همين حال فيليپ فلاين، تحليلگر ارشد بازار در شرکت پرايس فيوچرز در اين باره گفت: طلا، طلايي است. نه تنها محدوده معاملات يک سال اخيرش را شکسته و موفق شده است به قيمت بالاتري صعود کند، بلکه روند کاهش نرخ‌هاي بهره نيز از قيمت اين فلز پشتيباني خواهد کرد و با افزودن ريسک‌هاي ژئوپليتيکي، اين فلز ارزشمند به قيمت بالاتري صعود مي‌کند.
در نظرسنجي کيتکونيوز از کارشناسان وال‌استريت، 17 نفر شرکت کردند که از ميان آن‌ها 10 نفر يا 59 درصد افزايش قيمت و يک نفر يا معادل شش درصد کاهش قيمت طلا را پيش‌بيني کرد و 6 نفر يا 35 درصد نيز نظري نداشتند.
در اين بين، 591 نفر در نظرسنجي آنلاين کيتکو نيوز از سرمايه گذاران شرکت کردند که از ميان آنها 320 نفر يا 54 درصد افزايش قيمت و 162 نفر يا 27 درصد کاهش قيمت طلا را پيش بيني کردند، در حالي که 109 نفر يا 18 درصد نظري نداشتند.
در نظرسنجي کيتکو نيوز براي هفته گذشته، اکثر کارشناسان وال‌استريت و سرمايه گذاران نسبت به بالا رفتن قيمت طلا خوش بين بودند. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمريکا با 0.1 درصد افزايش، در 1413 دلار و 70 سنت بسته شد و يک درصد افزايش هفتگي نشان داد.
تاثير توافق آمريکا و چين
شون لاسک، مدير شرکت والش تريدينگ نيز معتقد است : بازار طلا براي حرکت به سوي 1450 دلار محتاط است و اگر توافق تجاري ميان رؤساي جمهور آمريکا و چين در ديدار روز شنبه حاصل نشود، معامله گران از قيمت‌هاي پايين‌تر به عنوان فرصتي براي خريد طلا استفاده خواهند کرد.
عقب نشيني تا مرز 1400 دلار
چارلي ندوس، استراتژيست ارشد بازار در شرکت "لاسال فيوچرز" نيز پيش‌بيني کرد که طلا ممکن است تا مرز 1400 دلار عقب نشيني کند اما پس از آن دوباره روند صعودي خود را از سرخواهد گرفت و در قيمت بالاتري معامله مي‌شود.
خوش‌بيني براي ادامه رشد
آدام بوتون، مديرکل وب سايت فارکس لايو هم نسبت به روند صعودي قيمت طلا ابراز خوش‌بيني کرد؛ با اين حال خاطرنشان کرد که ترجيح مي‌دهد در زمان پايين رفتن قيمت‌ها، به خريد طلا اقدام کند.
آغاز صعود قيمت ها
از سويي ديگر، جيم ويکاف، تحليلگر فني کيتکونيوز نيز با اشاره به اين که روند تصحيح قيمت نزولي طلا هفته گذشته انجام شد، گفت: قيمت طلا احتمالاً روند صعودي خود را ازسر مي‌گيرد.
استراحت در مسير صعود
به گزارش ايبِنا به نقل از رويترز، اما کالين سيژينسکي، استراتژيست ارشد بازار در شرکت مديريت سرمايه SIA اظهار کرد: طلا روند صعودي پرقدرتي داشته است و به نظر مي‌رسد آماده است استراحت کند؛ به خصوص که تعطيلات در آمريکا و کانادا در پيش است.
-->

نظر شما