به گزارش خبرگزاري آريا از باشگاه خبرنگاران جوان، اگرچه کمفروشي بستههاي اينترنتي توسط برخي از شرکتهاي ارائهکننده خدمات اينترنتي به اثبات رسيده، اما دلايل مختلفي نيز وجود دارد که ممکن است به زود تمام شدن بستههاي اينترنتي کاربران منجر شود.
کمفروشي اينترنت يکي از مسائلي است که کاربران شرکتهاي اينترنتي همواره گوشه ذهن خود دارند و پيش ميآيد که نگران کمفروشي در حجم يا سرعت کمتر از سرعت اسمي خريداري شده باشند، ولي با اين وجود، دلايل زيادي هم وجود دارد که ممکن است به اتمام حجم بستههاي اينترنتي زودتر از چيزي که کاربران تصور ميکنند، منجر شود.
زماني گفته ميشد آنهايي که ميگويند کمفروشي صورت ميگيرد، بايد به اين نکته توجه داشته باشند که در گذشته مشترکان چند عکس و يا مطلب مکتوب را دانلود ميکردند و حجم اينترنت آنها براي مدت بيشتري دوام ميآورد، اما اکنون همين که سه تا چهار فايل ويدئويي دانلود ميشود، چند برابر فايلهاي عکس و مکتوب حجم مصرف ميشود.
دلايل زود تمام شدن حجم اينترنت چيست؟
1- بهروزرساني و فعاليت خودکار نرمافزارهاي نصبشده روي دستگاههاي شما (گوشي، تبلت و...) در زمان اتصال به اينترنت، يکي از دلايل زود تمام شدن حجم اينترنت است، در صورتي که برنامههاي نصب شده روي دستگاههاي خود را براي حالت بهروزرساني خودکار فعال کردهايد، حالت خودکار آن را لغو کنيد تا بتوانيد هر زمان که مايل بوديد اين فرآيند بهروزرساني را انجام دهيد.
2- استفاده از نرمافزارهاي مالتيمديا (مانند اينستاگرام، تلگرام و...) هم يکي از مواردي است که حجم اينترنت زيادي ميطلبد. به دليل دانلود تصاوير و ويدئوهايي که حجمهاي بيشتري در مقايسه با فايلهاي نوشتاري دارند، استفاده از اين نرمافزارها موجب بيشتر شدن استفاده از حجم اينترنت ميشود.
3- هک شدن احتمالي مودم هم ميتواند يکي ديگر از دلايل زود تمام شدن اينترنت باشد، درواقع ممکن است مودم به هر روشي هک شده باشد و فردي که اقدام به اين کار کرده، از حجم اينترنت شما مصرف کند و موجب زودتر تمام شدن حجم اينترنتتان شود که براي مقابله با اين موضوع ميتوانيد رمز مودم خود را تغيير دهيد يا موضوع را با سرويسدهنده خود در ميان بگذاريد تا از ادامه مصرف اينترنتتان توسط شخص ديگر جلوگيري کنيد.
خدمات اينترنت خود را آزمايش کنيد
در عين حال، با توجه به اهميت موضوع سنجش سرعت و کيفيت اينترنت پرسرعت، سامانههاي ايجاد شده توسط اپراتورها در بخش خدمات الکترونيک وبسايت سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به صورت متمرکز و سامانيافته آورده شده است که مشترکان به منظور سنجش سرعت و کيفيت ميتوانند اپراتور سرويسدهنده خود را در اين بخش انتخاب و نسبت به سنجش پارامترهاي سرويس خود اقدام کنند.
مشترکان شرکتهاي ارائهدهنده خدمات انتقال داده ميتوانند از طريق لينکهاي معرفي شده نسبت به سنجش شاخصهاي کيفيت سرويس دريافتي خود از قبيل latency، packet loss، سرعت دانلود و آپلود اقدام کرده و در صورت عدم تطبيق موارد فوق با مقادير مندرج در قرارداد سرويس نسبت به درج شکايت بر اساس کد رهگيري تخصيص يافته توسط سامانه اپراتور اقدام کنند.
نظر شما